Llámalo maestro

Llámalo maestro
El títol del nostre bloc és un eslògan que hem adoptat com a grup des del curs passat. Va sorgir després de reflexionar a partir d'aquesta il·lustració de Forges

jueves, 25 de febrero de 2016

When the dust settles (Quan tot s'embolica)


When the dust settles, quan tot s'embolica, és un conte que té un toc d'humor però a la vegada parla del conflicte i la reconciliació, i penso que és un bon recurs per treballar els conflictes amb els infants ja que és vistós i els animals criden molt l'atenció en aquestes edats.
Com ja sabem, els conflictes són elements inherents a les relacions humanes i succeeixen de manera diària, ja que cada persona té un pensament i personalitat diferent i potser això fa que dos o més persones s'enfrontin. Però és així, els conflictes són inevitables i hem d'aprendre a afontar-los de la millor manera, que vindria a ser assertivament, sense posar-se per sobre de ningú però sense deixar de defensar els teus pensaments.
D'altra banda, com futurs educadors i educadores hem de saber que és primordial ensenyar als infants a resoldre els possibles conflictes des de les edats primerenques, amb habilitats i estratègies. Hem de veure també que els conflictes no sempre tenen un fi dolent, negatiu, si no que són fets que ens fan crèixer com a persones i fins i tot ens pot donar pas a obrir-nos a més pensaments a part dels nostres, per tant més coneixements o punts de vista de les persones.

Parlaré de la meva experiència a praàtiques. A l'escola bressol, quan fem psicomotricitat, tant la Mari com jo som totalment persones observadores, que no s'apropen als infants per tal de no interferir en la seva pràctica en aquell moment. El primer dia ho vaig fer però quan vaig veure a dos infants que s'estaven cridant per un mòdul, no sabia que fer, només vaig mirar a la meva educadora i ella ja hem mirava i hem va dir els deixarem per a que ho resolguin ells. I a que no sabeu que? Ho van resoldre, van acabar tots dos jugant amb el mòdul. També, els infants de la meva aula el que fan quan hi ha alguna cosa que no els hi agrada diuen de seguida NO, com dient això no m'agrada. 

Amb tot això el que vull aclarir és que els conflictes no sempre han de ser negatius, ja que molts cops ens fan pensar, per tant crèixer com persones, i per altra banda vull remarcar la importància d'educar als infants en vers els conflictes a fi de que poc a poc ells sapiguen com resoldre'ls en un futur.

No hay comentarios: