El passat dia 15 de desembre vam
realitzar un role-playing sobre l’hora d’esmorzar. Vam dividir la classe en dos
grups: el primer simulava que era una classe de caminants (2-3 anys) en una
situació quotidiana, l’esmorzar. Cadascú tenia un paper assignat i l’havia
d’interpretar. Aquestes interpretacions donaven lloc a papers com a educador i
a infants; infant que molestava als demes, infant que li deia tot a la professora,
infant que no menjava, etc. D’altra banda, el segon grup havia d’observar totes
aquestes actuacions. Cadascú tenia assignada una persona a qui havia d’observar
i anotar tots aquells aspectes que els hi cridessin l’atenció.
Un cop
finalitzada la interpretació vam posar en comú aspectes a destacar i tot allò
que vam observar. Primer parlava l’observador, comentant el que havien anotat,
i desprès qui feia el role-playing explicava com s’havia sentit durant la seva
actuació. Finalment, es va fer una reflexió en comú sobre l’activitat. Van sortir algunes conclusions
importants per el creixement i desenvolupament com a futurs educadors. Vam concloure
la importància de l’espai i el material,
com ambdós juga amb el rol que pot agafar
l’educadora i com aquesta, per tant, és
rebuda pels infants. També vam remarcar la importància de planificar-se, organitzar-se,
com organitzem les aules, quin material utilitzem. Si l’educador té en compte tots
aquests aspectes millorarà l’atenció
individualitzat dels infants.
Aquesta activitat ens ha permès entendre i conèixer
l’altre punt de vista, la del infant, adonar-nos de com es poden arribar a sentir.
Cal, per tant, tenir empatia i comprendre la situació en la que es troben i així
aconseguir que l’infant se senti acollit.
No hay comentarios:
Publicar un comentario