Llámalo maestro

Llámalo maestro
El títol del nostre bloc és un eslògan que hem adoptat com a grup des del curs passat. Va sorgir després de reflexionar a partir d'aquesta il·lustració de Forges

martes, 23 de febrero de 2016

El passat dia 15 de desembre vam realitzar un role-playing sobre l’hora d’esmorzar. Vam dividir la classe en dos grups: el primer simulava que era una classe de caminants (2-3 anys) en una situació quotidiana, l’esmorzar. Cadascú tenia un paper assignat i l’havia d’interpretar. Aquestes interpretacions donaven lloc a papers com a educador i a infants; infant que molestava als demes, infant que li deia tot a la professora, infant que no menjava, etc. D’altra banda, el segon grup havia d’observar totes aquestes actuacions. Cadascú tenia assignada una persona a qui havia d’observar i anotar tots aquells aspectes que els hi cridessin l’atenció.
Un cop finalitzada la interpretació vam posar en comú aspectes a destacar i tot allò que vam observar. Primer parlava l’observador, comentant el que havien anotat, i desprès qui feia el role-playing explicava com s’havia sentit durant la seva actuació. Finalment, es va fer una reflexió en comú sobre l’activitat. Van sortir algunes conclusions importants per el creixement i desenvolupament com a futurs educadors. Vam concloure  la importància de l’espai i el material, com ambdós  juga amb el rol que pot agafar l’educadora i com aquesta, per tant,  és rebuda pels infants. També vam remarcar la importància de planificar-se, organitzar-se, com organitzem les aules, quin material utilitzem. Si l’educador té en compte tots  aquests aspectes millorarà l’atenció individualitzat dels infants. 
Aquesta activitat ens ha permès entendre i conèixer l’altre punt de vista, la del infant, adonar-nos de com es poden arribar a sentir. Cal, per tant, tenir empatia i comprendre la situació en la que es troben i així aconseguir que l’infant se senti acollit.  



No hay comentarios: