Un conflicte amb final feliç és el resultat d'una bona intel·ligència emocional
En la nostra societat el concepte conflicte ocupa
portades dia a dia, la vida està plena d'aquests, hi ha molts tipus de
conflictes que depenent com es mirin poden arribar a ser positius; els
conflictes són situacions de desacord entre dos o més persones que poden
generar noves idees o solucions, experiències positives, catalitzadores de
canvis i serveixen per relacionar-nos entre nosaltres mateixos i uns altres.
En ells és on exposem els nostres valors, posem en joc les pròpies emocionis i les habilitats comunicatives per poder gestionar el nostre desacord.
El conflicte no és en si mateix un problema, el problema està en com s'afronta aquesta situació conflictiva, que és on jo volia arribar, amb el vídeo d'animació que es un clar exemple, on podem veure la diferencia entre els primers personatges que no saben posar solució al conflicte, i els personatges que surten després mostran mostran els resultats de tenir una bona intel·ligència emocional resolent el conflicte.
Una persona que no té una bona gestió de les seves emocions, com rarament pot tenir habilitats per resoldre conflictes d'una manera positiva,
arribant a un acord que satisfacin a tots els implicats. Un problema serà que
una altra persona pensi diferent i jo no pugui entendre-ho, estar en conflicte
no! Ja que vol dir que ens ho estem qüestionant. Una persona amb bona
intel·ligència emocional que baralla no és dolent, és una persona segura, que
està lluitant pel que vol defensar. Dubtar tampoc és dolent, estar a
la defensiva sí.
La qüestió és aconseguir l’equilibri.
Les persones que tenen una bona gestió emocional, quan es troben amb un conflicte són capaços de Manejar a les persones difícils i les situacions tibants amb diplomàcia i tacte, tenen un bon autocontrol, confiança en si mateix, reconeixen els possibles conflictes, traient a la llum els desacords, encoratgen el debat i la discussió oberta, són capaces d'interpretar senyals, negociar i sobretot i molt important empatitzar.
El bon maneig del conflicte és també mirar el got mig ple i no mig buit.
En ells és on exposem els nostres valors, posem en joc les pròpies emocionis i les habilitats comunicatives per poder gestionar el nostre desacord.
El conflicte no és en si mateix un problema, el problema està en com s'afronta aquesta situació conflictiva, que és on jo volia arribar, amb el vídeo d'animació que es un clar exemple, on podem veure la diferencia entre els primers personatges que no saben posar solució al conflicte, i els personatges que surten després mostran mostran els resultats de tenir una bona intel·ligència emocional resolent el conflicte.
La qüestió és aconseguir l’equilibri.
Les persones que tenen una bona gestió emocional, quan es troben amb un conflicte són capaços de Manejar a les persones difícils i les situacions tibants amb diplomàcia i tacte, tenen un bon autocontrol, confiança en si mateix, reconeixen els possibles conflictes, traient a la llum els desacords, encoratgen el debat i la discussió oberta, són capaces d'interpretar senyals, negociar i sobretot i molt important empatitzar.
El bon maneig del conflicte és també mirar el got mig ple i no mig buit.
Com a futures educadores, hauríem de tenir conflictes en els nostres caps constantment per poder obrir interrogants en les nostres ments!
Aquí us deixo el tráiler d'aquesta pel·lícula per si la
voleu veure, que mostra de forma molt vívida els canvis i resultats que poden
suposar transformar la conducta agressiva o passiva en assertiva, aprendre a
demanar ajuda, comunicar les emocions, i defensar els drets d'un mateix amb
intel·ligència i autocontrol.
Això sol ocórrer en el moment en què comencem a respectar els nostres drets el mateix que els dels altres.
Això sol ocórrer en el moment en què comencem a respectar els nostres drets el mateix que els dels altres.
No hay comentarios:
Publicar un comentario