Llámalo maestro

Llámalo maestro
El títol del nostre bloc és un eslògan que hem adoptat com a grup des del curs passat. Va sorgir després de reflexionar a partir d'aquesta il·lustració de Forges

jueves, 25 de febrero de 2016

"El punto" (Gestió emocional)




Comentaré un vídeo que ens explica el conte de “El punto” de Peter Reynolds. Aquest és un conte que es pot explicar a partir dels 3 anys, si és explicat als infants per una persona adulta, i més endavant pot servir per començar a fer lectura.

Aquest conte tracta d’un nen a la classe d’art, la professora els deixa dibuixar el que vulguin i la protagonista no sap què fer. La professora en finalitzar la classe s’apropa a la seva taula i en veure el seu full en blanc li diu que és molt xulo el dibuix que ha fet d’un ós polar sota una muntanya de neu, ja que el full és blanc i la neu també, ella ho interpreta així. La nena està frustrada i enfadat per no saber què dibuixar, llavors la professora li diu que simplement faci una marca al full i miri a vera on el porta... La nena agafa el llapis, i amb tota la ràbia i la força de la qual disposa fa un punt en mig del full i la professora li fa signar aquest dibuix.

A la setmana següent, quan tornen a classe d’art, la nena veu que la professora ha emmarcat el seu punt i l’ha penjat a la classe. Això fa que la nena es motivi i comenci a dibuixar punts de totes maneres...

Al final del conte, la nena es troba un nen que no sap què dibuixar, ella li diu que faci una simple marca a i miri a vera on el porta... i li fa signar.

He escollit aquest conte per fer una entrada de gestió emocional, ja que m’ha cridat molt l’atenció la forma que té la professora del conte de motivar i ajudar a la nena, que al principi del conte estava molt frustrada amb si mateixa per no poder fer res al full.

També m’ha cridat l’atenció com reacciona i què diu la professora al veure el full en blanc de la nena al principi del conte, interpretant el blanc del full com un ós sota una muntanya de neu, com si fos el que havia dibuixat.

La professora utilitza un mecanisme de reforç positiu per engrescar a la nena a dibuixar, cosa que resulta molt positiva per a ella, ja que li fa veure que sap pintar, que tot el que faci, sigui un punt, una línia o una muntanya és art i tindrà la mateixa importància.

No hay comentarios: