Llámalo maestro

Llámalo maestro
El títol del nostre bloc és un eslògan que hem adoptat com a grup des del curs passat. Va sorgir després de reflexionar a partir d'aquesta il·lustració de Forges

jueves, 25 de febrero de 2016

Som el que pensem



Aquest curtmetratge ens mostra una qüestió important a l’hora de prendre decisions o actuar; a qui hem de fer cas: al cor o al cervell?

Per començar, una petita anàlisi. El personatge principal, en John és un noi que hi té una cita en un restaurant amb una noia, la Scarlett.

Durant tota la cita, el John té una conducta estranya i canviant, això és degut al fet que el seu cervell i el seu cor estan dividits i actuen per separat.

Després que la Scarlett no en vol saber res més, perquè no li agrada el tracte que està rebent; el cor i el cervell d’en John s’adonen que si no actuen junts i busquen l’equilibri, en John perdrà a la noia. Finalment, la recupera i tracten d’actuar a la vegada.
L’objectiu principal d’aquest vídeo, és tractar els temes des del vessant de la regulació emocional, la regulació dels pensaments, l’actuació de les persones; i el fet de trobar un equilibri entre tots dos per prendre decisions, i viure.

El que pensem i interpretem sobre els fets que succeeixen al nostre entorn i en nosaltres mateixos, ens produeix unes emocions, unes reaccions físiques i provoquen en nosaltres unes actuacions determinades, que ens ocasionen diferents conseqüències.

La seqüència de pensar – sentir – actuar , la utilitzem davant de cada situació, moltes vegades sorgeix immediatament, sense que ens adonem d’allò que estem pensant. Mitjançant les experiències anem modelant els nostres pensaments i reafirmant la nostra conducta. Així mateix, davant de cada situació ens predomina una emoció, però no vol dir, que aquesta marqui tota la conducta d’una persona. Sense oblidar, que cada persona es comporta de manera diferent davant de la mateixa situació.
Regular les emocions vol dir aprendre a introduir una pausa per a pensar la resposta oportuna a cada circumstància i així doncs, evitar una reacció impulsiva.

Cal insistir en el fet que tot el que sentim depèn del que pensem; uns pensaments són beneficiosos i d’altres no. Caldria fer una pausa i adornar-nos del que estem pensant; tot i que és difícil controlar-los.

Per concloure, com a educadores, hem de tenir una bona regulació de les emocions, dels sentiments i en general un bon autocontrol; això depèn de fer una introspecció i arribar a conèixer com funcionem, tot mitjançant la pràctica.


“L’objecte de l’educació és formar éssers aptes per a governar-se a sí mateixos, i no perquè els altres els governin.” H. Spencer



No hay comentarios: