Llámalo maestro

Llámalo maestro
El títol del nostre bloc és un eslògan que hem adoptat com a grup des del curs passat. Va sorgir després de reflexionar a partir d'aquesta il·lustració de Forges

domingo, 28 de febrero de 2016

Com puc treballar l'educació emocional amb nens?










A continuació adjunt un parell d'activitats que he trobat per poder treballar l'educació emocional amb nens, a través del joc i sempre divertint-se.
Aquestes en concret són dues activitats que m'han semblat molt interessants amb les quals treballar l'autoestima.
A més adjuntés l'enllaç de la pàgina en la qual les he trobat ja que és una web en la qual les activitats estan agrupades en enllaços i segons el que es vol treballar amb elles. Dins de cada enllaç apareixen moltes activitats o sessions de com treballar-la.
Espero que us resultin molt útils.



1.DONAR I REBRE AFECTE (Autoestima)
 
OBJECTIU:
Vivenciar els problemes relacionats amb donar i rebre afecte.
 
TEMPS:
Durada: 30 Minuts
 
GRANDÀRIA DEL GRUP:
Il·limitat.
 
LLOC:
Ampli Espai
Una sala suficientment àmplia amb cadires, per acomodar a tots els membres
participants.
 
MATERIAL:
Fàcil Adquisició
Paper i llapis per a cada participant.
 
DESENVOLUPAMENT:
I. L'instructor presenta l'exercici, dient que per a la majoria de les persones, tant donar
com rebre afecte, és assumpte molt difícil. Per ajudar a les persones a experimentar la
dificultat, s'usa un mètode anomenat bombardeig intens.
II. Les persones del grup diran a la persona que és el focus d'atenció tots els
sentiments positius que tenen cap a ella. Ella solament sent.
III. La intensitat de l'experiència pot variar de diferents maneres, Probablement, la
manera més simple és fer sortir a la persona en qüestió del cercle i quedar d'esquena al
grup, escoltant el que es diu. O pot romandre en el grup i li parlen directament.
IV. L'impacte és més fort quan cadascun es col·loca davant de la persona, la toca, la
mira als ulls i li parla directament.
V. L'instructor guia un procés perquè el grup analitzi, com es pot aplicar l'après
en la seva vida.

2.ELS TRES SALTS. (Autoestima)

Busquem un espai ampli. Demanem que es presentin tres persones voluntàries.
Una d'elles es col·loca dempeus amb els peus junts. Col·loquem un senyal en la punta dels seus peus i li demanem que endevini fins a on creu que arribarà donant un salt fort amb els peus junts sense prendre carrera.
Col·loquem un senyal en el lloc on va dir que arribaria. Ara es concentra i salta. Posem una marca en el lloc on van arribar les puntes dels seus peus.
Analitzem el succeït, com va ser la previsió, analitzem el resultat del salt i el que va succeir mentrestant. Repetim el mateix amb les altres dues persones voluntàries.
Si hi ha temps i el grup ho considera interessant, pot ser convenient repetir la mateixa activitat les tres persones de nou. De vegades succeeixen coses sorprenents.
 
Anàlisi: Finalment analitzem la utilitat de l'activitat. Què hem descobert? Quin concepte tenim de nosaltres mateixes? Quines expectatives? Ens posem metes inassolibles? O ens agrada tirar a l'alt.
En una altra ocasió posarem en pràctica una versió diferent en la qual, dues persones agarren pels braços a la qual va a saltar i li ajuden en el salt. Ha arribat més lluny? És un exemple de treball cooperatiu? Ens hem sentit diferents en saltar, amb més o menys seguretat? Trobem alguna relació amb estils de cooperació en la vida real? Què necessitem perquè el treball cooperatiu sigui eficaç?....


http://orientafer.blogspot.com.es/2011/09/126-dinamicas-de-educacion-emocional.html 

No hay comentarios: