Llámalo maestro

Llámalo maestro
El títol del nostre bloc és un eslògan que hem adoptat com a grup des del curs passat. Va sorgir després de reflexionar a partir d'aquesta il·lustració de Forges

domingo, 21 de febrero de 2016

Role playinng: L'esmorzar.


El dia 15 de desembre vam fer una activitat de role playinng, vam fer 2 grups, on la meitat dels companys interpretàvem diferents papers de nens (2-3 anys) en una escola bressol a l’hora d’esmorzar i l’altra meitat observava cadascun dels personatges.
Hi havia diferents personatges a representar, estava l’educadora i els nens de 2 a 3 anys amb diferents personalitats, com juganer, tímid, afectuosa, el nen que feia bola a l’hora de menjar, etc.
Vam estar uns minuts cadascun fent el personatge que tocava i els altres companys prenent nota del que passava. En finalitzar l’activitat ens vam posar en rotllana i vam comentar els que els observadors havien vist de la sessió i com s’havia sentit la persona que interpretava un paper.
A mi em va tocar fer de nena afectuosa. Al principi quan hem van donar aquest paper estava una mica desconcertada perquè no sabia com actuar en aquesta situació, no sé per quina raó, vaig interpretar que una nena afectuosa era una nena amb mancança d'afecte i tímida que necessitava en tot moment que l’educadora estigues al seu costat. Quan vam fer la reflexió de com ens havíem sentit, la meva professora hem va fer un comentari que el vaig estar pensant per dies, hem va dir: potser no sabies com ser una persona afectuosa perquè tu no ho ets, i això ho hauries de mirar a l’hora de ser educadora. Va ser un comentari que hem va a xocar una mica, però va ser constructiu perquè vaig estar dies pensant en com jo actuava a l’escola bressol, com jo era amb la meva filla i les altres persones que m’envolten.
Finalment vaig treure la conclusió que si sóc afectuosa, pot ser no tant, però que no sabia com representar aquest paper més bé per la situació de tindre companys al costat que m’intimidaven pels papers que ells representaven, i que l’actuació hem costa molt.
Aquesta activitat hem va servir molt, a part d'analitzar com jo sóc, per observar a l’educadora i poder veure que hauria fet jo en aquesta situació quotidiana.

No hay comentarios: