Llámalo maestro

Llámalo maestro
El títol del nostre bloc és un eslògan que hem adoptat com a grup des del curs passat. Va sorgir després de reflexionar a partir d'aquesta il·lustració de Forges

sábado, 20 de febrero de 2016

L'hora de l'esmorzar.



El dia 15 de desembre el grup de 2TEIM matí vam realitzar una activitat grupal de laboratori al mòdul d’habilitats socials que tractava sobre l'hora de l'esmorzar a l'escola bressol en una classe d'infants de 2-3 anys.

Les professores van assignar diversos papers als alumnes, alguns havien de fer d'infants amb diferents personalitats i a una companya li va tocar ser l'educadora. Quan ja tenien els papers assignats es van posar tots asseguts a una taula per començar la simulació de l'hora de l’esmorzar. Els companys/es que tenien el paper d'infants van començar a actuar cóm a tal i la companya amb el paper d'educadora es va posar en situació i va haver de treure eines enfront a les diferents situacions que anaven succeint.

La resta dels companys/es que no teníem assignat cap paper fèiem d’observadors, una funció molt important ja que com a observadors vam tindre l'oportunitat d'observar, identificar i analitzar les diferents situacions produïdes i de captar els possibles erros que podrien haver per part de l'educadora d'avant els diferents conflictes que s'anaven produint, per tal de pensar i buscar unes estratègies o habilitats que l'educadora podria utilitzar per fer front aquest conflictes.

Desprès de veure l'actuació de l’educadora, tenint en compte la pressió que suposava per a la nostra companya fer d'educadora,  els observadors vam treure com a conclusió que més que una educadora semblava una cambrera,  i vam veure que a l’hora de l’esmorzar cada educadora pot adoptar, o acomodar-se al paper que vulgui, en aquest cas la nostra companya es va limitar a preguntar què volien, i servir-lo, cosa que es possible que passi en moltes escoles bressol. 
Però nosaltres com educadores que som, hem d'educar,  i educar consisteix en tenir en compte que l'hora de l’esmorzar és una activitat educativa de la vida quotidiana, i és per això que l’esmorzar no comença quan els infants estan a taula menjant, si no que es tot un procés que s'inicia des de que els infants comencen a rentar-se les mans, agafen pitets, paren la taula entre tots i mengen fins que acaben, s'emporten el seu plat i coberts al seu lloc i tornen a rentar-se les mans i la boca i guarden els pitets. 
 
L'hora de l'esmorzar és un moment molt important que s'ha d'aprofitar per interactuar amb els infants, conèixer els seus gustos, introduir cançons, deixar que experimentin,  i que poc a poc adquireixin hàbits d’autonomia, hàbits de neteja , modals, aprenguin a diferenciar bé quina es l’hora de menjar i quina la de jugar, i que es relacionin entre ells construint poc a poc la seva personalitat. Nosaltres cóm a educadores per crear un ambient adient i educatiu hem de conèixer als infants i saber deixar-los lliures però posant limitacions quan calgui. 

Aquesta activitat m'ha servit molt per posar-me en la pell de l'educadora i saber que per a ser una bona educadora he de saber identificar les emocions positives,  les emocions negatives i controlar-les, canviar els pensaments negatius per els positius per tal d'educar amb una actitud emocionalment sana, creant contextos amorosos per que els infants es desenvolupin en un entorn que transmeti afecte i seguretat per tal de créixer sans i amb una bona autoestima.

No hay comentarios: