Llámalo maestro

Llámalo maestro
El títol del nostre bloc és un eslògan que hem adoptat com a grup des del curs passat. Va sorgir després de reflexionar a partir d'aquesta il·lustració de Forges

jueves, 25 de febrero de 2016

Rol playing, anem a esmorzar!

El passat dia 15 de desembre vam dur a terme un rol playing ambientat en l'hora de l'esmorzar, en el que la meitat de la classe van fer d'observadors, i l'altre meitat de vam fer d'educadora i els altres d'infants amb unes característiques, jo per exemple era la nena que no volia dinar, i havia altres papers com timidesa, nena que feia bola amb el dinar, golafre, juganer, etc. 
En el desenvolupament del rol playing, cada persona del grup va interpretar el seu paper i cada observador/a prenia nota del que feien els "infants". En el meu cas, sent la nena que no volia dinar, hem vaig sentir amb poca atenció a sobre, i potser hauria d'haver sigut al revés, penso i crec que els infants que no volen dinar per el motiu que sigui haurien de tenir un reforç a sobre per tal d'animar a l'infant a ni que sigui probar el dinar que hi hagi. Per una altra part vaig veure que els altres companys s'ho van passar d'alló més bé fent les coses que mai fan, com és el cas dels infants que eren juganers, que llançaven la motlla de pà, els tomàquets els rodaven com pilotes, etc, o per exemple la nena que molestava als altres, que llançava el pà per l'aire, li treia l'esmorçar dels altres companys, etc.
Penso que per altra part, la educadora ho tenia difícil ja que l'espai no era l'adient, i a l'hora del dinar l'educadora de suport sol estar present, per tant hi ha una mica més d'ajuda. Una cosa que vaig trobar a faltar va ser la cadira de rodetes, la que hi ha a l'escola bressol, ja que aquesta fa més fàcil la mobilitat i interacció amb els infants.
Per altra banda, crec que en general l'hora del dinar és una hora díficil en gaire bé totes les bressol i l'educador/a ha de fer una aturada i pensar en el moment que vindrá a continuació i portar-lo a terme de la millor manera. Per exemple, en les meves pràctiques l'educadora el que sol fer és una activitat tranquila mentre esperem el carro del dinar, com per exemple cantem alguna cançó tranquila, relaxació a base de la respiració, treu personatges com la cuca o el ocellet dels secrets, etc. 
La conclusió que trec d'aquesta activitat és que jo mai he sigut una nena de no voler dinar, al revés i hem va costar, que fer el pensament de que l'hora que ve no és gens fàcil i per tant fa falta prendre-s'ho de la millor manera, i per acabar que la organització de l'espai i dels infants en ell és molt important.

No hay comentarios: