Llámalo maestro

Llámalo maestro
El títol del nostre bloc és un eslògan que hem adoptat com a grup des del curs passat. Va sorgir després de reflexionar a partir d'aquesta il·lustració de Forges

domingo, 28 de febrero de 2016

Treballem les emocions i deixem llibertat per expressar-les.



Per començar vull que tothom feu memòria d'aquest temps que porteu fent pràctiques en el món educatiu, segur que heu pogut veure com hi ha hagut molts moments on diversos infants han volgut expressar-se o dir la seva, mitjançant un conjunt de sentiments i emocions, veritat?

Pensem que no, però gairebé cada dos per tres en els nostres espais de treball quan estem amb infants ells volen dir la seva com es senten o que els hi passa,

Però de veritat ells saben comprendre i gestionar-les com cal?

Molts cops veiem com els infants estan en constant creixement i comencen a adquirir nous conceptes de tot allò que va apareixen en el seu dia a dia en aquest cas per exemple les emocions i sentiments.

En les nostres escoles bressol, quants cops no hem vist un infant amb cara d'enuig per què no volia alguna cosa del menjar, o una cara trista per manca dels seus pares o una cara alegre quan estan a l'estona de tallers o fent psicomotricitat amb els seus companys/es, segur que en aquest mateix moment us esteu imaginant aquestes escenes en el vostre pensament com les heu viscut en primera persona.

Però ells mateixos, molts cops es deuen formular la pregunta del perquè en aquell moment, expressen aquella emoció o sentiment.

Nosaltres com educadors/es hem de parlar amb els infants i donar-li a conèixer totes les emocions i sentiments existents que vagin sorgint en el seu dia a dia per tal que els vagin coneixent tot fent el seu conjunt d'habilitats socials que hi van sortint al llarg del temps.

També és molt bo amb ells treballar les emocions mitjançant una sèrie de propostes educatives i tallers on els infants les puguin conèixer més a fons.

Tanmateix és molt important que els referents adults o els educadors/es , estiguin atents a totes aquestes accions que sorgeixen, així com el fet de poder reconèixer els sentiments dels altres d'una manera empàtica on d'aquesta manera entendrem com és que en aquell moment l'infant vol expressar aquella emoció o sentiment sense jutjar o deixant que no es pugui expressar l'infant com ell és sent, amb això aconseguirem tenir una escolta activa on podrem entendre els més menuts i així aconseguirem que tinguin un gran desenvolupament integral.

També cal mirar de tenir assertivitat amb els infants i que ells siguin assertius, d´aquesta manera crearem un clima de confiança i seguretat per part de l'equip docent i també per part de tots els infants què hi conviuen en l'escola bressol, amb això aconseguirem tenir relacions positives entre els educadors i els infants com també entre ells mateixos, tot podent aportar crítiques constructives, escoltar els altres, que puguin expressar els seus sentiments i ser molt optimista amb tot el que succeeixi amb el seu entorn.

Ja per acabar vull encoratjar a tots els futurs/es educadors/es que mirem entre tots de treballar les emocions, sentiments i de potenciar de tenir entre tots una gran llibertat emocional on tothom siguem lliures d'expressar, fer i sentir com més vulguem. 

No hay comentarios: