Per començar vull que tothom feu memòria d'aquest temps que
porteu fent pràctiques en el món educatiu, segur que heu pogut veure com hi ha
hagut molts moments on diversos infants han volgut expressar-se o dir la seva,
mitjançant un conjunt de sentiments i emocions, veritat?
Pensem que no, però gairebé cada dos per tres en els nostres
espais de treball quan estem amb infants ells volen dir la seva com es senten o
que els hi passa,
Però de veritat ells saben comprendre i gestionar-les com
cal?
Molts cops veiem com els infants estan en constant
creixement i comencen a adquirir nous conceptes de tot allò que va apareixen en
el seu dia a dia en aquest cas per exemple les emocions i sentiments.
En les nostres escoles bressol, quants cops no hem vist un
infant amb cara d'enuig per què no volia alguna cosa del menjar, o una cara
trista per manca dels seus pares o una cara alegre quan estan a l'estona de
tallers o fent psicomotricitat amb els seus companys/es, segur que en aquest
mateix moment us esteu imaginant aquestes escenes en el vostre pensament com
les heu viscut en primera persona.
Però ells mateixos, molts cops es deuen formular la pregunta
del perquè en aquell moment, expressen aquella emoció o sentiment.
Nosaltres com educadors/es hem de parlar amb els infants i
donar-li a conèixer totes les emocions i sentiments existents que vagin sorgint
en el seu dia a dia per tal que els vagin coneixent tot fent el seu conjunt
d'habilitats socials que hi van sortint al llarg del temps.
També és molt bo amb ells treballar les emocions
mitjançant una sèrie de propostes educatives i tallers on els infants les
puguin conèixer més a fons.
Tanmateix és molt important que els referents adults o els
educadors/es , estiguin atents a totes aquestes accions que sorgeixen, així com
el fet de poder reconèixer els sentiments dels altres d'una manera empàtica on
d'aquesta manera entendrem com és que en aquell moment l'infant vol expressar
aquella emoció o sentiment sense jutjar o deixant que no es pugui expressar l'infant
com ell és sent, amb això aconseguirem tenir una escolta activa on podrem
entendre els més menuts i així aconseguirem que tinguin un gran desenvolupament
integral.
També cal mirar de tenir assertivitat amb els infants i que
ells siguin assertius, d´aquesta manera crearem un clima de confiança i
seguretat per part de l'equip docent i també per part de tots els infants què
hi conviuen en l'escola bressol, amb això aconseguirem tenir relacions
positives entre els educadors i els infants com també entre ells mateixos, tot
podent aportar crítiques constructives, escoltar els altres, que puguin
expressar els seus sentiments i ser molt optimista amb tot el que succeeixi amb
el seu entorn.
Ja per acabar vull encoratjar a tots els futurs/es
educadors/es que mirem entre tots de treballar les emocions, sentiments i de potenciar de tenir entre tots una gran llibertat emocional on tothom siguem
lliures d'expressar, fer i sentir com més vulguem.
No hay comentarios:
Publicar un comentario