Llámalo maestro

Llámalo maestro
El títol del nostre bloc és un eslògan que hem adoptat com a grup des del curs passat. Va sorgir després de reflexionar a partir d'aquesta il·lustració de Forges

sábado, 27 de febrero de 2016

Resolució de conflictes




Els conflictes formen part natural de la vida humana, encara que costi acceptar aquesta situació com a natural o normal. Com a éssers humans som éssers de relacions en les quals existeixen diferències perquè som persones diferents que vivim en societat sobre la base de determinats consensos o acords mínims.
Els conflictes requereixen ser gestionats o manejats per les persones involucrades en els mateixos, perquè en ser elements naturals es gesten, exploten o sorgeixen i de vegades se solucionen o també es transformen en nous conflictes. Però en tots els casos és necessari manejar els conflictes i que els conflictes no manegin a les persones. Aquest treball és una aportació amb el senzill objectiu de compartir l'aprenentatge diari de l'exercici professional com a advocat, i com totes les persones també viu conflictes perquè sóc conflictiu.
Per poder solucionar un conflicte podem seguir unes pautes que ens donaran resultat. Aquestes són:
  • No intentis evitar el problema. Resol-ho. Si els anem resolent a mesura que van originant-se, eliminarem futures causes de conflicte.
  • Comença identificant la teva pròpia reacció instintiva davant un conflicte. Ho pots fer pensant en com has gestionat un parell de situacions conflictives anteriors, sent sincer en la valoració.
  • Quan sàpigues l'anterior pas i siguis conscient de com actues, aborda les noves situacions difícils amb respecte i calma mostrant-te amable amb l'altra persona i escoltant amb atenció el que hagi de dir. El fet que tingui una postura diferent a la teva no significa que sigui agressiva o negativa.
  • Exposa els fets i estableix aquells punts en els quals podríeu estar d'acord. A continuació explora les diferents alternatives al teu abast, establint alguns objectius i terminis que tots dos pugueu acordar, treballant per complir-los.
  • A mesura que avanceu, es desenvoluparà un vincle entre vosaltres de confiança mútua, enteniment i comprensió, facilitant la possibilitat d'abordar qualsevol problema que encara pugueu tenir per solucionar el conflicte.
  • Evita sempre la confrontació i concentra't en l'assumpte, no en la persona. Això evitarà que un problema simple acabi en una acalorada disputa.
  • És molt bo, com a últim consell a l'hora de solucionar i gestionar adequadament un enfrontament, realitzar-nos de forma personal les següents preguntes quan ens trobem de cara la situació

No hay comentarios: