Fa
unes setmanes vaig viure la següent situació:
Era dissabte a la tarda i estava a l'esplai. Havíem dues monitores amb els infants jugant a un joc en el qual una persona havia de tapar-se els ulls amb un mocador. Per mostrar un exemple als infants jo mateixa vaig tapar-me'ls. Per tant vaig treure'm les ulleres i se les vaig donar a la meva companya. Ella les va agafar i va decidir fer una broma amb els infants; va posar-se les ulleres i va imitar-me dient: "Hola!! Sóc la Lidia!!!
Era dissabte a la tarda i estava a l'esplai. Havíem dues monitores amb els infants jugant a un joc en el qual una persona havia de tapar-se els ulls amb un mocador. Per mostrar un exemple als infants jo mateixa vaig tapar-me'ls. Per tant vaig treure'm les ulleres i se les vaig donar a la meva companya. Ella les va agafar i va decidir fer una broma amb els infants; va posar-se les ulleres i va imitar-me dient: "Hola!! Sóc la Lidia!!!
Tots
els infants van riure, però un d'ells va dir-li: "No, perquè
la Lidia està prima."
La meva companya es va sorprendre molt, el va mirar, i la seva reacció va ser respondre: "¡Oye niñato!" i va callar de sobte. Em va mirar sabent que la seva reacció no havia estat encertada.
Una vegada els infants van marxar, ella i jo ens vam quedar parlant sobre el que havia succeït, i entre d'altres vam parlar sobre la regulació emocional, si existeixen cursets d'ajuda per regular les emocions...
La meva companya es va sorprendre molt, el va mirar, i la seva reacció va ser respondre: "¡Oye niñato!" i va callar de sobte. Em va mirar sabent que la seva reacció no havia estat encertada.
Una vegada els infants van marxar, ella i jo ens vam quedar parlant sobre el que havia succeït, i entre d'altres vam parlar sobre la regulació emocional, si existeixen cursets d'ajuda per regular les emocions...
Conec
a aquesta noia des de ben petita, i hem estat juntes sempre. Hem anat
juntes a classe des de P3 fins batxillerat, i ella ara està
estudiant educació primària.
Probablement
el fet d'estar una mica grassoneta des de petita i que l'hagin
etiquetat sempre de “grassa” com a un insult, l'ha marcat de tal
manera que està molt sensibilitzada amb el tema, fins a arribar al
punt que li ha produït un complexe.
No
obstant, això no justifica la reacció que va tenir amb l'infant.
Els monitors de l'esplai som educadors en el temps lliure i de lleure
dels infants, i tenim l'objectiu d'educar i tenir cura d'ells. En la
tasca que portem a terme existeix una gran interacció entre el
monitor i l'infant, i per aquesta raó mai hem de perdre el control
ni els nervis.
Hem
de tenir en compte que només són nens, i no sempre diuen les coses
per ferir a les persones.
Des
del meu punt de vista, crec que s'ha de restar importància, i s'ha
de fer entendre al nen que no està bé insultar a les persones, que
tots tenim defectes i virtuts, i que l'important es troba a
l'interior de cada persona. Hem de mostrar-nos segurs i amb
confiança.
Tota
acció comporta una reacció, i en aquest cas va estar bastant
desafortunada, encara que ella es va adonar immediatament.
Jo
li vaig dir que no se sentís malament, que totes les persones que
ens dediquem a estar amb infants cometem errors i ens han insultat
alguna vegada, que l'important és no perdre el control, tenir
seguretat en un mateix i de mica en mica aconseguir tenir un domini
complet de les situacions.
Una
possible solució a aquestes situacions (si és que torna a passar),
és intentar pensar abans de parlar, reflexionar i adonar-se de la
situació i el context en el qual s'està donant l'insult, i a qui
t'estàs dirigint. Però aconseguir-ho, requereix temps de pràctica.
Una
altra alternativa, de la qual també vam parlar, va ser la
d'allistar-se a un curs de gestió emocional, per aconseguir
gestionar de forma correcta i positiva aquestes situacions i no
“perdre els papers”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario