Llámalo maestro

Llámalo maestro
El títol del nostre bloc és un eslògan que hem adoptat com a grup des del curs passat. Va sorgir després de reflexionar a partir d'aquesta il·lustració de Forges

domingo, 22 de mayo de 2016

Richard Gerver "Crear hoy la escuela del mañana"

Aquest llibre parla de la perspectiva que té aquest autor sobre l'educació en els primers anys del segle XXI, i també descriu com ell i el seu equip van transformar una escola que es trobava en decadència a Anglaterra en un centre d'èxit en educació a nivell local i reconegut a nivell internacional.
Gerver parla de la transformació i el treball educatiu que ha de fer-se per aplicar els principis de l'educació moderna de forma creativa en la seva pròpia comunitat.
Aquest llibre consta de 18 capítols en els quals es parlen dels diferents temes que, a l'actualitat, encara no s'han assolit per part de la societat i que, com a professionals de l'educació, s'haurien de treballar.
Tot i que no es tracta d'un llibre que parli només de l'educació infantil, ja que aquest autor explica totes les mancances fins a l'etapa de secundària i fins i tot després. també parla de com afecten totes aquestes coses a l'hora d'evolucionar com a persones.
 
L'escola evoluciona tan a poc a poc perquè encara tenim la mentalitat de que els alumnes han d'aprendre a partir de conceptes que s'han de memoritzar, però no de pensar. Per tant, els nostres nens i joves s'obliden de tot l'après durant aquesta etapa que, com ja hem dit, l'aprenentatge no és significatiu sinò a base de repetició.
L'escola, en aquests moments, estan desprestitzant totes les capacitats i habilitats que tenen els nens, sense tenir en compte els sus interesos, sinó el que han d'aprendre, perquè quan arribin adults siguin bons ciutadans i serveixin per treballar.
També, els professionals moltes vegades ensenyen allò que més els hi agrada a ells, sense tenir en compte les curiositats del grup i del que aquell necesita, com veiem en el llibre en el cas de la Jean, que ensenyava els seus viatges als infants, i ells alucinaven. Però no tenia molta relevància el seu aprenentatge, tot i que en un primer moment semblava que sí.
 
Després del que he après en aquest curs al mòdul d'habilitats socials, i en general a tots els mòduls cursats, és que l'educació ha de ser dinàmica, compartida, activa... sinò els alumnes que estan a l'escola, quan surtin, només hauran aprés a treure millors notes per ser més o creure ser més inteligents, tot i que realment no sigui així. Més bé, no hauràn aprés res, perquè tot ha estat memoritzat i repetit, i quan passin els anys, no recordaran res del que havien après. per comprobar-ho, pregunteu als vostres pares si recorden els conceptes que han treballat durant l'etapa escolar.
Molts d'ells no ho recordaran i, els que sí, molts us podran dir que es recorden d'una clase on el profesor no va explicar, sinò que va deixar fer, experimentar...
 
Aquest llibre m'ha agradat moltíssim perquè encara que ja coneixia com era l'escola d'avui dia, i que és massa tradicional, hi ha moltes coses que han de canviar. Potser he sigut més conscient del fracàs escolar que hi ha, i d'estrategies per poder millorar-lo.

No hay comentarios: