Llámalo maestro

Llámalo maestro
El títol del nostre bloc és un eslògan que hem adoptat com a grup des del curs passat. Va sorgir després de reflexionar a partir d'aquesta il·lustració de Forges

sábado, 21 de mayo de 2016

‘’Fent camí cap a l’escola que volem’’

En primer lloc m’agradaria comentar l’elecció del llibre. Aquest llibre el vaig escollir ja que el curs passat vam anar a l’associació de Mestres de Rosa Sensat i jo vaig llegir alguns d’aquesta editorial i de la col·lecció ‘’Temes d’infància’’. Com els llibres que em vaig llegir em van resultar interessants he volgut escollir un altre d’aquesta editorial.

Les autores del llibre s’anomenen  Loli Gil, Marta Guzman i Esther Moreno, totes tres expliquen l’experiència que han viscut dia a dia durant anys en l’educació infantil. 

Expliquen què fan i com treballen a l’escola ja sigui activitats d’experimentació i descoberta com activitats de la vida quotidiana com els hàbits d’autonomia.
Per altre banda les autores defineixen una escola com un cor que batega i que esta ple de vida i crec que aquesta definició reflexa la importància de l’educació i del treball en xarxa. Ja que l’escola esta formada per tots , per cada infant i per cada família que tots formem un gran cor que batega perquè tots estem vius.
 
Aquest llibre el puc relacionar amb aquest mòdul ja que hem treballat molt les reflexions en la llibreta d’educadora en construcció , i aquest llibre són reflexions de les tres protagonistes. També les autores quan intervenen amb els infants ho fan amb afectivitat i amb molta emoció.
 
Com a conclusió trec que l’escola que volem la tenim a les mans ja que nosaltres podem fer que sigui acollidora i càlida, on tots els espais siguin coherents i abans de fer-los estiguin pensats i treballats. On la pedagogia i la metodologia estigui escollida amb criteris, treballada, discutida  i amb la finalitat d’acompanyar als infants  a les famílies en l’etapa de 0 a 6 anys. On tothom tingui un lloc , es trobi agust i entre tots  formem una família.
 

No hay comentarios: