Que és l’Element?
L'element és aquell lloc on convergeixen les coses que ens agrada fer i les que se'ns donen especialment bé. Els components de l'element són universals, però es manifesten de diferents formes en cada persona. No totes les persones arriben a trobar el seu element, però fer-ho suposa un èxit autèntic i perdurable.
Per al bon futur de la humanitat, trobar l'element és imprescindible per al benestar de la persona i l'efectivitat dels sistemes educatius, de manera que des de la perspectiva educativa, necessitem assegurar-nos que totes les persones tenen el necessari per trobar el seu element, per si mateixos i a la seva manera.
No cal subestima la importància vital de trobar aviat allò a que et vols dedicar o allò que et causa satisfacció, és la teva passió, el teu Element, el que t’ajudarà a entendre qui ets en realitat.
Com el podem trobar?
Pel que fa a l'educació, t’hauria d’ajudar a trobar els teus desitjos i interessos, però moltes vegades té l'efecte contrari. Alguns creuen que són bons en nores, uns altres que l'escola no valora allò en què són bons.
Se suposa que l'educació és el sistema que ha de desenvolupar les nostres habilitats naturals i capacitar-nos perquè ens obrim pas en la vida.
Per dur això a terme, calen una sèrie de canvis, entre ells: pensar de forma diferent.
Per dur això a terme, calen una sèrie de canvis, entre ells: pensar de forma diferent.
No hem de donar res per fet; el pensament no és estàtic, però si és flexible i té formes diverses. Nosaltres coneixem el món d'una manera, però no totes les persones i/o societats ho conceben igual.
Els punts claus per iniciar aquest procés de cerca, seran: comprendre que no hi ha una intel·ligència, sinó que aquesta com a tal es pot representar de múltiples formes i que depèn de la persona; així com la importància que tenen la creativitat i la imaginació en el nostre element.
En la cerca de l'element, serà molt important saber establir una relació entre la imaginació i la realitat; donant a la imaginació la rellevància que cal , ja que aquesta és una de les facultats que ens distingeix de qualsevol altra espècie.
En quant a la creativitat, definida com a procés de tenir idees originals que tinguin valor, no l’hem de confondre amb la imaginació. Aquesta pot ser totalment interior, el que amb altres paraules significa que per ser creatives, tenim que posar a treballar a la imaginació, ja que la creativitat és imaginació aplicada.
Si aquests conceptes els tenim clars i els duem a terme, cada cop estarem més a prop del concepte Element.
En moltes ocasions l'element es troba a una curta edat, de nens o joves, en part això es degut a que la creativitat i la imaginació en aquestes edats és més intensa i no hi ha aquesta por a expressar-la.
Referent a la cerca de l'element, no es tracta de trobar-ho i punt, si no que cal desenvolupar-ho, treballar amb ell, explorar totes les seves formes i trobar la tribu. La tribu és la connexió amb un grup de persones que comparteixen la mateixa passió. Aquesta és de vital importància per poder treballar el nostre Element, ja que t’ajuden a créixer, a tractar la passió, de manera que permeten connectar i posar en comú les diverses formes de desenvolupament que té de forma tan única i singular, a cada persona. La tribu permet trobar el veritable element.
Ajudar als infants a trobar el seu element
Arribats a aquest punt, com a educadora puc dir que una de les missions de l'educació ha de ser "ajudar a les persones a trobar el seu element".
Hi ha diferents formes per dur-lo a terme, però la veritable, ha de sorgir dels propis infants, de la seva naturalesa i dels seus interessos.
Hi ha diferents formes per dur-lo a terme, però la veritable, ha de sorgir dels propis infants, de la seva naturalesa i dels seus interessos.
Nosaltres com a educadors els hem d'animar a iniciar aquesta cerca, a trobar allò que els satisfaci, que els apassioni i oferir-los-hi la possibilitat d'explorar tants camins com els sigui possible, per així, descobrir les seves veritables capacitats.
Encontrar l'element depèn de cada persona, però les persones que treballin amb infants han de donar les oportunitats adequades i no convertir-se en una barrera. Des de l'escola aquest és un tema que s'ha d'afavorir, el fet de treballar amb l'infant tractant d'entendre qui són de veritat, en comptes d'apropar-nos amb el pensament de qui arribaran a ser.
Encontrar l'element depèn de cada persona, però les persones que treballin amb infants han de donar les oportunitats adequades i no convertir-se en una barrera. Des de l'escola aquest és un tema que s'ha d'afavorir, el fet de treballar amb l'infant tractant d'entendre qui són de veritat, en comptes d'apropar-nos amb el pensament de qui arribaran a ser.
Perquè puguin cercar el seu element, hem de deixar llibertat perquè puguin explorar la seva personalitat, perquè cadascú sigui com és, sense jutjar-los; només així podrem afavorir la cerca natural dels seus interessos.
En el cas de l'educació, veiem molt clar, que fa falta una transformació que permeti a les escoles treballar aquests aspectes tan personals; i és per això que necessitem evolucionar i adaptar-nos a les necessitats que es presenten. En els últims temps, s'ha deixat molt de banda l'educació de la persona. No tractem amb plantilles de persones que arribaran a ser algú, sinó que són infants que necessiten una educació personal i individual, que permeti descobrir els talents que presenta cada persona, que es puguin col·locar als alumnes en un entorn en el qual vulguin aprendre i puguin descobrir de forma natural les seves passions. Adquirint les característiques de l'element per treballar a partir d'aquests, de manera que hi hagi una globalitat, no unes assignatures estàndard que els hi diguin que han d'aprendre.
Els educadors han d'aportar optimisme, i animar-los a iniciar aquest camí, per arribar a aquell espai on se sentin bé amb allò que fan, i sobretot que puguin fer allò que tant desitgen.
En el cas de l'educació, veiem molt clar, que fa falta una transformació que permeti a les escoles treballar aquests aspectes tan personals; i és per això que necessitem evolucionar i adaptar-nos a les necessitats que es presenten. En els últims temps, s'ha deixat molt de banda l'educació de la persona. No tractem amb plantilles de persones que arribaran a ser algú, sinó que són infants que necessiten una educació personal i individual, que permeti descobrir els talents que presenta cada persona, que es puguin col·locar als alumnes en un entorn en el qual vulguin aprendre i puguin descobrir de forma natural les seves passions. Adquirint les característiques de l'element per treballar a partir d'aquests, de manera que hi hagi una globalitat, no unes assignatures estàndard que els hi diguin que han d'aprendre.
Els educadors han d'aportar optimisme, i animar-los a iniciar aquest camí, per arribar a aquell espai on se sentin bé amb allò que fan, i sobretot que puguin fer allò que tant desitgen.
Per això, val la pena recordar, que no tenen un temps limitat, que tot arriba, i que ja són algú.
I vosaltres, heu trobat el vostre element?
No hay comentarios:
Publicar un comentario