Llámalo maestro

Llámalo maestro
El títol del nostre bloc és un eslògan que hem adoptat com a grup des del curs passat. Va sorgir després de reflexionar a partir d'aquesta il·lustració de Forges

sábado, 21 de mayo de 2016

Bullying, de William Voors per, Sara Guerrero


Bullying: El acoso Escolar de william Voors


Vaig decidir escollir aquest llibre després de veure a les notícies com parlaven d'assetjament escolar, i en concret sobre l'Alan, un nen que patia assetjament escolar diàriament i va decidir suïcidar-se.
Aquí deixo un enllaç per qui vulgui saber més, on surt la mare de l'Alan explicant en exclusiva per "ELMUNDO" la desventura del seu fill.
Després de la notícia, van entrevistar a professionals que parlaven sobre el Bullying i aconsellaven molts llibres per saber-ne més. Un d'ells va ser el llibre de William Voors.

Descripció del contingut
El contingut d'aquest llibre va dirigit a pares, mares, familiars i educadors/es. L'autor explica com detectar si un infant, o el nostre fill/a està sent assetjat, com hem d'actuar en cada cas, també conté llistes de signes i alertes per poder avaluar i fer la detecció, ens explica com posat en practica línies de conducta que millorin el comportament abusiu i sobretot com ajudar-ho a enfrontar-se als seus acusadors.
Ens ensenya com ens hem de dirigir a l'infant que està sent assetjat, com treballar el Bullying d'una manera més dinàmica, amb contes, histories, activitats, jocs, fent que l'infant agafi confiança i s'obri, per aconseguir escoltar el seu testimoni i saber com se sent.
També ens parla de les dificultats i riscos que té patir Bullying, lo difícil que és per l'adult de vegades poder-ho detectar sobretot en edats adolescents que els hi costa més explicar allò que estan patint. Descriu diverses conductes abusives, com amenaces, burla i exclusions, agressions físiques a les quals se sotmeten les víctimes constantment. Perquè prenen consciencia sobre les conseqüències que pot portar el Bullying amb la víctima però també amb l'acusador i els nens que observen d'una manera passiva.

Relació amb els temes treballats al Mòdul d'Habilitats Socials
En relació al mòdul he de dir que haver treballat els components i com he de comunicar-me, com controlar les emocions per arribar a ser intel·ligent emocionalment i tenir una bona gestió de les emocions, com plantejar, organitzar i portar a terme una dinàmica, m'ha ajudat molt, és a dir, durant aquests dies mentre em llegia el llibre vaig pensar si jo no hagués treballat durant el mòdul tots aquests continguts, no em plantejaria de la mateixa manera com actuar davant dels casos que anava llegint.
Penso que per poder tractar un tema tan important com el Bullying és essencial haver treballat abans, la comunicació, emocions i la preparació de dinàmiques. Ja que en el contingut del llibre ens ressalta que, una de les millors maneres de treballar amb els infants els temes del Bulliyng és fent dinàmiques i jocs on els infants es relacionin, es fiquin a la pell de l'altre i nosaltres puguem observar i veure com actua cadascun d'ells, un moment molt important per detectar signes i alertes i fer un seguiment.
El paper de l'intermediari, qui ho detecta i intenta posar fi, és molt important, és qui crea el vincle amb l'infant i ha d'estar preparat emocionalment, no qualsevol està capacitat.
A més a més una víctima de Bullying tampoc és qualsevol, és a dir, l'acusador escull aquell qui veu més dèbil i indefens, una víctima que posseeix poques habilitats socials, amb l'autoestima baixa o pobre. Aleshores si en totes les escoles treballessin les emocions i sentiments, el reforç positiu de l'autoestima de cadascú amb activitats i jocs en grup, la víctima desapareixeria. Un infant amb bona autoestima, segur de si mateix positiu i que s'estima mai serà víctima de l'assetjament escolar perquè no ho consentirà.

Reflexió estreta
En la relació amb el mòdul he pogut treure una bona reflexió, i és que haver llegit aquest llibre m'ha fet reflexionar molt, aquest tema de l'assetjament escolar sempre m'ha cridat l'atenció. Porto molts anys, veien com nens i nenes surten a les notícies perquè s'han pres la vida...
Qualsevol dels nostres fills podria ser la víctima. Actualment hi ha gran difusió en els mitjans informatius. Segons estudis recents, a Espanya, 1 de cada 4 alumnes és víctima de la violència escolar. L'índex és molt més alt en els alumnes de primària que entre els quals acaben batxillerat.
El Bullying si el pateixen els nostres fills, filles o alumnes també el patim nosaltres, lo dolent és que de vegades ens adonem tard. Els familiars i educadors/es d'aquestes víctimes un cop ja no podem fer res, se senten impotents de no haver-se'n adonat abans per poder ajudar...
La comunicació i educació que es dóna a casa també és molt important, hem d'aportar valors als més petits durant tota la vida. Els acusadors de vegades són, infants amb problemes a casa, falta de comunicació, falta d'atenció per part dels progenitors, membres de la família amb caràcters discriminadors i prepotents on l'infant pren el mateix rol...

Com detectar el Bullying s'hauria de treballar molt més, amb les famílies, els professionals i els infants, haurien de fer prendre consciencia tant als infants com a nosaltres. Ha de ser un recurs indispensable per a tots.



No hay comentarios: