Bullying: El acoso Escolar de william Voors
Vaig decidir
escollir aquest llibre després de veure a les notícies com parlaven
d'assetjament escolar, i en concret sobre l'Alan, un nen que patia assetjament
escolar diàriament i va decidir suïcidar-se.
Aquí deixo un
enllaç per qui vulgui saber més, on surt la mare de l'Alan explicant en
exclusiva per "ELMUNDO" la desventura del seu fill.
Després de la
notícia, van entrevistar a professionals que parlaven sobre el Bullying i
aconsellaven molts llibres per saber-ne més. Un d'ells va ser el llibre de William
Voors.
Descripció del
contingut
El contingut
d'aquest llibre va dirigit a pares, mares, familiars i educadors/es. L'autor
explica com detectar si un infant, o el nostre fill/a està sent assetjat, com
hem d'actuar en cada cas, també conté llistes de signes i alertes per poder
avaluar i fer la detecció, ens explica com posat en practica línies de conducta
que millorin el comportament abusiu i sobretot com ajudar-ho a enfrontar-se als
seus acusadors.
Ens ensenya com
ens hem de dirigir a l'infant que està sent assetjat, com treballar el Bullying
d'una manera més dinàmica, amb contes, histories, activitats, jocs, fent que
l'infant agafi confiança i s'obri, per aconseguir escoltar el seu testimoni i
saber com se sent.
També ens parla
de les dificultats i riscos que té patir Bullying, lo difícil que és per
l'adult de vegades poder-ho detectar sobretot en edats adolescents que els hi
costa més explicar allò que estan patint. Descriu diverses conductes abusives,
com amenaces, burla i exclusions, agressions físiques a les quals se sotmeten
les víctimes constantment. Perquè prenen consciencia sobre les conseqüències
que pot portar el Bullying amb la víctima però també amb l'acusador i els nens
que observen d'una manera passiva.
Relació amb
els temes treballats al Mòdul d'Habilitats Socials
En relació al
mòdul he de dir que haver treballat els components i com he de comunicar-me,
com controlar les emocions per arribar a ser intel·ligent emocionalment i tenir
una bona gestió de les emocions, com plantejar, organitzar i portar a terme una
dinàmica, m'ha ajudat molt, és a dir, durant aquests dies mentre em llegia el
llibre vaig pensar si jo no hagués treballat durant el mòdul tots aquests
continguts, no em plantejaria de la mateixa manera com actuar davant dels casos
que anava llegint.
Penso que per
poder tractar un tema tan important com el Bullying és essencial haver
treballat abans, la comunicació, emocions i la preparació de dinàmiques. Ja que
en el contingut del llibre ens ressalta que, una de les millors maneres de
treballar amb els infants els temes del Bulliyng és fent dinàmiques i jocs on
els infants es relacionin, es fiquin a la pell de l'altre i nosaltres puguem
observar i veure com actua cadascun d'ells, un moment molt important per
detectar signes i alertes i fer un seguiment.
El paper de
l'intermediari, qui ho detecta i intenta posar fi, és molt important, és qui
crea el vincle amb l'infant i ha d'estar preparat emocionalment, no qualsevol
està capacitat.
A més a més una
víctima de Bullying tampoc és qualsevol, és a dir, l'acusador escull aquell qui
veu més dèbil i indefens, una víctima que posseeix poques habilitats socials,
amb l'autoestima baixa o pobre. Aleshores si en totes les escoles treballessin
les emocions i sentiments, el reforç positiu de l'autoestima de cadascú amb
activitats i jocs en grup, la víctima desapareixeria. Un infant amb bona
autoestima, segur de si mateix positiu i que s'estima mai serà víctima de
l'assetjament escolar perquè no ho consentirà.
Reflexió
estreta
En la relació
amb el mòdul he pogut treure una bona reflexió, i és que haver llegit aquest
llibre m'ha fet reflexionar molt, aquest tema de l'assetjament escolar sempre
m'ha cridat l'atenció. Porto molts anys, veien com nens i nenes surten a les
notícies perquè s'han pres la vida...
Qualsevol dels
nostres fills podria ser la víctima. Actualment hi ha gran difusió en els
mitjans informatius. Segons estudis recents, a Espanya, 1 de cada 4 alumnes és
víctima de la violència escolar. L'índex és molt més alt en els alumnes de
primària que entre els quals acaben batxillerat.
El Bullying si
el pateixen els nostres fills, filles o alumnes també el patim nosaltres, lo
dolent és que de vegades ens adonem tard. Els familiars i educadors/es
d'aquestes víctimes un cop ja no podem fer res, se senten impotents de no
haver-se'n adonat abans per poder ajudar...
La comunicació i
educació que es dóna a casa també és molt important, hem d'aportar valors als
més petits durant tota la vida. Els acusadors de vegades són, infants amb
problemes a casa, falta de comunicació, falta d'atenció per part dels
progenitors, membres de la família amb caràcters discriminadors i prepotents on
l'infant pren el mateix rol...
Com detectar el
Bullying s'hauria de treballar molt més, amb les famílies, els professionals i
els infants, haurien de fer prendre consciencia tant als infants com a
nosaltres. Ha de ser un recurs indispensable per a tots.


No hay comentarios:
Publicar un comentario