Llámalo maestro

Llámalo maestro
El títol del nostre bloc és un eslògan que hem adoptat com a grup des del curs passat. Va sorgir després de reflexionar a partir d'aquesta il·lustració de Forges

jueves, 5 de noviembre de 2015

La comunicació verbal

La comunicació verbal  és un dels instruments de interrelació més importants en les persones. El llenguatge és un dels instruments més importants dels éssers humans. En l’àmbit de l’educació infantil, les persones adultes són  els referents dels infants en tot el procés d’adquisició de la llengua. Per aquesta raó els educadors i les educadores han de dominar els diferents elements que conformen el llenguatge oral.
Al llarg de les sessions de laboratori hem treballat la tècnica de  respiració diafragmàtica, la seva pràctica en la producció i projecció de la veu. També hem pres consciència de musculatura  orofacial  i de la seva motricitat. Després hem treballat els principals components de la veu,  que determinen la qualitat de la locució: la intensitat o volum, la velocitat o ritme, el to i l’articulació.

El llenguatge oral el composen les paraules. També hem vist la importància d’utilitzar les paraules precises per matisar el significat del nostres missatges, la importància de disposar d’un vocabulari ric que ens permetin adequar els missatges als diferents interlocutors.  I per acabar la importància d’elaborar textos escrits estructurats, clars, que transmetin la informació de manera ajustada a les nostres intencions i que arribin a tothom. 

32 comentarios:

Unknown dijo...

Crec que el llenguatje oral està molt infravalorat, m'explico:
Les persones utilitzem el llenguatge oral per a practicament tot, i ho fem de manera inconscient sense pensar en tots els factors que influeixen en aquest llenguatge. Gracies a aquestes dinamiques realitzades aquestes setmanes hem pogut veure tots els factors que influeixem i com utilitzzar-los correctament per a tenir un adequat llenguatje oral. Prsonalment crec que el vocabulari en català hem manca i el control de les respiracions perque sóc una persona que parla molt rápid.
A partir d'aquests coneixements intentaré tenir més en conte auquests factors necesaris per a la correcta parla.

Sara López Rubio dijo...

El llenguatge oral és una part molt important durant el procés de comunicació, ja que ens ajuda a explicar les coses de manera entenedora, tot i que també influeixen altres factors en l'emissió d’un missatge.
Els educadors hem de tenir un bon control del llenguatge oral, ja que els infants amb els quals estarem, estan en procés d’adquisició del llenguatge i, juntament amb la família, som models per a ells.
També hem de tenir en compte totes aquelles tècniques que hem après en els dos laboratoris que hem fet, ja siguin les tècniques per respirar, per produir allò que volem dir o per projectar la veu adequadament.

Unknown dijo...

El llenguatge oral és un element essencial per a la socialització. "Parlant la gent s'enten". Fent la reflexió d'aquesta dita, el fet de poder explicar un sentiment, un objecte, una historia, etc. ens apropa a la nostra realitat i apropa a l'altre interlocutor. A partir del llenguatge oral podem expressar-nos per fer-nos entendre, doncs per exemple: puc fer "mala cara" per que em fa mal alguna cosa ( aqui utilitzariem llenguatge no verbal) però amb l'ús de la paraula explicare més detalls: on em fa mal, com és el dolor, des de quan em fa mal....
Així doncs, és molt important saber com utilitzar-ho: quines paraules utilitzar segons el context que ens trobem, com fer-ho tenint en compte les pauses de respiració així com també l'entonació, el to de veu i el temps.
Tothom hauria de fer una reflexió per tal de fer una autocrítica de si quan ens expressem oralment ho fem correctament i de manera entenedora per els altres tenint en compte tots els elements que comporta.

Unknown dijo...

El llenguatge oral encara que no és l'únic element de comunicació és vital per a la nostra vida. Tant pels infants com pels adults, un bon aprenentatge de comunicació oral acompanyat per la comunicació no verbal pot ser l'èxit de la nostra comunicació amb la resta.
Aquestes sessions hem après molt sobre que és la comunicació verbal i com s'ha de fer per utilitzar-la adequadament. És molt important conèixer la nostra respiració, els elements no verbals, la utilització adequada de frases i paraules, la importància de l'entonació, veu, timbre...
També crec que els silencis són molt importants, i m' adonat compte des que vam començar el laboratori que a mi, personalment, el meu dia a dia em manca això. A vegades, vaig massa de pressa parlen i no intento que no hi hagi cap silenci perquè incomoda, segurament perquè sempre he pensat que al planeta terra hi ha massa soroll i no és respectar el silenci com si fos dolent.

Àlex Lechuga i Herrero dijo...

En el llenguatge verbal hi intervenen molts factors, els emprem tots???

En la nostre vida diària el llenguatge verbal és el mitjà per com ens fem arribar missatges entre les persones i molts cops sense parar a pensar no ens arribem a imaginar la gran quantitat de factors que hi intervenen.

Aquests factors poden ser molt claus per establir les nostres diverses maneres de comunicar-nos amb les persones i depenent de com utilitzem aquests factors es poden entendre d´una forma o d´una altre.

Això pot influir en la manera què l´emissor faci arribar aquest missatge (canal) que volem transmetre a la gent que n´és receptora, en aquest missatge hi intervenen uns factors molt claus en l´àmbit de l´escola bressol com ara : el saber triar un vocabulari adient i eficaç per què en aquest cas els infants els hi arribi i entenguin aquell missatge què els volem poder transmetre amb un vocabulari que per ells els hi sigui familiar, també hi té molt a dir l´entonació que els hi donis a aquestes paraules o el ritme,volum o velocitat què hi dipositis per transmetre aquell missatge, pensem què en aquest cas són infants els quals els missatges han de ser breus i concisos i on hem de prevaldre molt el saber emprar correctament tots aquests factors per fer arribar el missatge sense interferències que dificultin l´aprenentatge de nous conceptes per els infants i de que puguin entendre allò què els vols dir, així que dotem d´uns recursos molt bons, posem-los en pràctica i farem què els infants adquireixin un llenguatge del tot espectacular i molt divers i a la vegada farem que aprenguin a saber fer arribar missatges amb una bona estructura.

Així per què no,
aconseguim incloure tots els factors correctament en el nostre llenguatge verbal, per que ens entenguem tothom.

Raquel dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
Raquel dijo...

Crec que la primera frase d’aquesta entrada al blogg té tota la raó. La comunicació verbal és un dels instruments més importants en la relació entre les persones. Crec que, com diu la Nayara al seu comentari, el llenguatge oral està infravalorat. Per mi, és així, perquè al ser un procés que tothom utilitza amb tanta facilitat, amb el qual no cal fer un esforç extra i ho fem deforma natural; no ens parem a pensar com seria la nostra vida sense ell, com es dificultaria la nostra comunicació si no poguéssim transmetre el que volem dir amb paraules.

A part crec molt important que , nosaltres com a futures educadores que sóm, treballem molt aquest àmbit ja que els infants, al passar moltes hores amb nosaltres, ens tindran com a un dels seus referents en el seu desenvolupament.

A partir de les sessions de laboratori he pogut aprendre molt i m’he adonat de moltes coses que feia malament o coses que no feia, però que són molt importants per al procés de comunicació verbal. Per exemple: la respiració diafragmàtica i com influeix en la nostra parla, quins son els principals components de la veu... També m’he adonat que em cal millorar en la pronuncia del català, ja que és la llengua que s’utilitza a les escoles bressol i moltes paraules no les pronuncio bé i com he dit abans, sent un referent per als infants, això no pot passar. A més, vaig aprendre moltes coses que em podrien haver ajudat a l’hora de fer la primera activitat del curs, en la que se’ns va enregistrar en vídeo mentre exposàvem un discurs. Algunes de les coses en les que no vaig pensar, però que podrien haver-me ajudat molt a l’hora de fer aquesta activitat són: el ritme de la veu i el volum (ja que moltes vegades parlo massa fluix).

En conclusió, vaig aprendre molt amb els laboratoris, però sé que encara em queden moltes coses en les que millorar i espero seguir aprenent per convertir-me, en un futur, en un bon referent per als infants que estiguin amb mi a les escoles bressol o altres serveis que pugui treballar com a educadora.

Cicle Superior - 6è de Primària dijo...

La comunicació verbal en aquest cas el llenguatge oral és el més utilitzat al llarg de tota la nostra vida, ja que és la forma en la que ens comuniquem com la que ens expressem, mitjançant les paraules o expressions.
Però per un part, sabem utilitzar adequadament el llenguatge oral?
Després de realitzar diferents sessions sobre la comunicació verbal m'he adonat compte que li donem menys importància de la que de veritat té, gràcies aquestes classes he pogut aprendre que la veu en la nostra professió s'ha de cuidar com un tresor, i he pogut aprendre diferents de com fer una bona respiració d'on prové tot l'aire que expulsem a l'hora de parlar, així com també diferents conceptes com ho són les paraules i els seus sinónims, on alguns encara no sabia de la seva existència.
Per això, el poder tenir una comunicació verbal ens pot facilitar moltes situacions, és la nostra manera d'expressar-nos i dir en paraules tot allò que sentim, volem o desitjem a través de paraules.

Unknown dijo...

Aquestes dinàmiques ens ha ajudat a saber quants punts del nostre cos treballen a l’hora de verbalitzar, sentir-los i donar-li importància, nosaltres quan parlem ens surt com si res però... ho fem be? Aquesta a sigut una de les meves reflexions, jo parlo però no se si ho faig correctament o no... amb els exercicis de respiració he aprés a relaxar-me, a controlar la respiració a l’hora de parlar, escoltar les meves cordes vocals com vibren i aprendre a pronunciar fonemes, travallengües que mai havia pensat, he aprés que la comunicació verbal encara que el contingut sigui bo va molt relacionada amb la comunicació corporal, els silencis la comunicació interna es a dir com pensem abans de parlar i com ho diem i acompanyem les paraules dels gestos, mirades... hi ha persones que diuen molt poc però ho diuen tot, en canvi d’altres que diuen molt però no comuniquen res... jo amb aquestes dinàmiques estic coneixent-me millor i veig que hem falta treballar molt la meva comunicació i aprendre a treballar-la en conjunt.

Unknown dijo...

"El dia 10 va haver-hi una manifestació de dos grups d'alumnes/ El dia 10 va haver-hi una manifestació dels alumnes/El dia 10 va haver-hi una manifestació" Aquesta reproducció aproximada d'una de les últimes activitats realitzades als laboratoris de comunicació verbal, suposa, sota el meu punt de vista, una síntesis de tot el treball realitzat durant aquestes sessions. Tot allò que diem, no només a nivell corporal, sinó oral o escrit és essencial per a la comprensió del receptor. Moltes vegades ens trobem en circumstàncies en les que no s’interpreta allò que volíem dir o utilitzem la frase “No sé com expressar-ho/ no se si entens el que et vull dir”.
La comunicació verbal és quelcom essencial en les relacions socials que s’estableixen al llarg de la nostra vida. Moltes vegades ens limitem a pensar que només és dir frases o escriure en un paper, però té un treball complex que no només es realitza durant l’etapa infantil i primària, sinó que perdura sempre. Expressar correctament allò que volem dir suposa un domini de la respiració, de l’articulació, la pronuncia, vocabulari... Existeixen molts factors, a més de l’entorn o la postura, que influencien el discurs que nosaltres volem expressar. Amb els infants nosaltres hem de fer un gran treball perquè allò que transmetem és el que ells incorporen en el seu aprenentatge. Si no parem atenció en allò que volem comunicar, hi haurà interferències que dificultaran les relacions, no només amb els infants, sinó amb les famílies i l’equip educatiu. Conseqüentment, probablement succeeixi el mateix que a l’activitat: d’un discurs complert, l’última persona es quedi amb un missatge limitat que no tenia un significat complert.
Personalment, aquestes sessions de laboratori m’han permès fer un treball de la respiració, ja que considero que no treballo bé el diafragma i això pot comportar problemes de veu en un futur. A més, també he pogut prendre consciència de la meva pronuncia dels sons, especialment aquells que són sonors o sords i com aquests els puc aplicar en frases.

Sonia dijo...

En aquesta sessió hem treballar la importància del llenguatge oral. Dins d'aquest hem treballat la verbalització, la entonació, la respiració, escalfament de les cordes bocal i una bona utilització de la veu. Per a tenir una bona comunicació hem de fer un bon us de la veu, de tal manera hem de aconseguir no parlar amb la gola si no amb el abdomen, per no fer mal la gola i no acabar amb problemes de afonia, ja que treballant en un futur com educadores la veu serà un eina imprescindible per a la nostra feina.

Per tindre una bona comunicació oral no nomès cal saber parlar, si no que hem de parlar bé. Per parlar bé hem de tenir en compte aspectes que acompanyen a la parla, com per exemple la entonació. Quan es transmet un missatge sempre a d'anar acompanyat de una entonació acord amb el que vols transmetre o sents. Hem treballat molt la entonació, ja que no es pot tindre la mateixa entonació quan dius que estàs content/a quan dius que estàs enfadat/da, això es un altre aspecte molt important al hora de treballar amb nenes, ja que si no transmet amb l'entonació el que estàs dient moltes vegades no capten els missatges correctament. En el llenguatge oral es molt important que es parem a pensar i verbalitzem el que diem, ja que si no podem fer un mal exemple de vocabulari davant dels infants, i a l'hora de realitzar reunions tant amb pares i mares com amb el propi equip de treballadors/es el llenguatge fer un bon us del llenguatge oral es fonamental, pro això s'ha de preparar una mica el que parlaràs i para atenció amb el que dius.

Unknown dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
Unknown dijo...

El llenguatge oral és molt important per a les persones ja que ens podem comunicar i expressar. Nosaltres com a futurs i futures educadors/es hem de tenir un vocabulari ric on podem dir el mateix però amb diferents paraules.
Considero que gairebé tothom utilitza el llenguatge oral i que molts cops no som conscients de que aquest llenguatge va lligat amb el llenguatge no verbal, és a dir els gestos. Hem d’intentar que allò que estem dient tingui coherència amb allò que expressem amb el cos.
Jo particularment en ocasions vull dir qualsevol cosa en català i a vegades em costa o no trobo la paraula adient per allò que vull dir. Per això mateix haig de millorar el vocabulari que tinc i fer-lo més ric.

Unknown dijo...

La comunicació verbal és molt important per poder comunicar-nos. I en aquestes sessions hem fet diferents activitats per millorar el llenguatge oral, com és la importància de la respiració diafragmàtica, ja que influeix en la parla i així podem obtenir una millor expressió oral, també vam fer exercicis relacionats amb la pronunciació, l'entonació de les frases, signes de puntuació, treballar la vocalització... i prendre consciència de la importància que té la nostra veu.
Trobo molt important l'exercici que vam fer de l'entonació de les paraules, perquè segons com diem algunes frases, el receptor pot entendre una cosa molt diferent de la que volem transmetre; la informació pot canviar molt segons què diem i com ho diem.
Aquestes sessions de laboratori penso que són molt important, perquè qualsevol infant o qualsevol persona es queda amb les paraules que diem i per tant hem de ser molt curosos amb allò que comuniquem, i per tant hem de tenir un vocabulari ric i adequat i posar en pràctica tots aquests exercicis.

Lidia Jiménez dijo...

Penso que el llenguatge oral es una eina fonamental per la nostra feina com educadors i educadores, ja que ens passem el dia parlant amb els infants, verbalitzant totes les accions, posant paraules a emocions i sentiments... Per tant considero que hauríem de tenir un vocabulari molt ric que s'adapti al nivell dels infants, per tal d'oferir un ampli ventall de possibilitats comunicatives.

Personalment, les classes en les que vam treballar la respiració diafragmàtica, com projectar la veu... m'han ajudat molt a l'hora de comunicar-me, per què sóc una persona que té un to de veu alt i sense adonar-me el pujo encara més. També ha estat gràcies a les pràctiques que he aconseguit millorar aquest "punt dèbil".

Unknown dijo...

La comunicació verbal, és duu a terme utilitzant únicament el llenguatge com a codi. A través de la parla, element vehiculador del llenguatge, fem possible la comunicació verbal. La comunicació verbal, ens permet expressar vivències i experiències que tenim vers el contacte amb la realitat, verbalitzant allò que : es creu, es sent i es pensa. Hem de considerar que el pensament i el llenguatge són inseparables, i gràcies aquests podem construir-nos com a persones, degut a què el llenguatge és l’ instrument més important del que disposa l’ésser humà per a comunicar-se.
Amb les sessions de laboratori que hem realitzat, hem pogut treball els aspectes i les capacitats necessàries per a poder comunicar-nos verbalment de manera acurada, aprenent que caldrà :
- Triar les paraules adients per transmetre el missatge verbalment. Disposant d’un ric lèxic i adaptant-nos a l’ interlocutor o interlocutors.
- Fomentar la conversa: on hi hagi transmissió d’informacions, on es vegin afavorides les relacions socials, i gaudir de les nostres interaccions amb els altres.
- Pensar molt bé el què es vol dir ( estructurar mentalment la informació i/o missatge que es vol donar), i verbalitzar-lo amb claredat, i sabent el que es vol dir.
- Utilitzar un to de veu adequat, adaptar-nos al context, i acompanyant les nostres paraules amb diferents entonacions, donant l’emoció que requereixi el discurs en cada moment.
- Respectar el ritmes i les pauses.
- Fer ús de la comunicació no verbal. Per tal que acompanyi el nostre missatge, i enriqueixi la comunicació verbal.
Hem de ser conscient, d’altra banda, que de vegades el missatge comunicatiu que es vol donar es pot veure distorsionat per algunes dificultats existents en el procés comunicatiu de les persones que hi participen, degut a què cada persona interpreta i representa la realitat d’una manera determinada i particular, per mitjà de filtres mentals propis. Com també poden aparèixer en el medi, l’entorn o el context on es dona la comunicació verbal, barreres que interfereixin en aquesta. Com poden ser:
- Barreres físiques: sorolls, interferències
- Barreres fisiològiques: l’estat de salut ( nostre o de les persones amb qui ens comuniquem, discapacitat auditiva..
- Barreres semàntiques: de vegades les paraules utilitzades tenen de diferents significats, i poden ser malinterpretades.
- Diferències sociocuturals: diferències ètniques, religió (entre l’emissor i el receptor).
També cal destacar que quan parlem de comunicació verbal, també parlem de comunicació digital. En el llenguatge verbal, les paraules tenen relació convencional amb els objectes

Nora Barroso dijo...

Com hem vist desde l'inici del curs, el llenguatge oral és fonamental a la vida, i nosaltres com futurs educadors l'hem de dominar el màxim possible, ja que hem de posar paraules a les accions dels infants, hem d'expressar-nos, hem de transmetre missatges de tot tipus, més complexos per als pares i potser més senzills per als infants.

A les dinàmiques de classe en les que hem tremblant la respiració diafragmàtica m'he adonat de moltes coses, com per exemple que haig de millorar la meva pronuncia de sons, ja que el català és la llengua que utilitzem a l'escola, més a més cal millorar el to de veu, el volum i el ritme ( com vau poder veure al video ), peró aixó nomès dona lloc a que el proper video pugui ser molt millor!
Anims a tots!!!!!!!

Unknown dijo...

Estic molt d'acord amb què la comunicació verbal és totalment important per nosaltres.
Un dels aspectes treballats als laboratoris com el que es comenta de la respiració diafragmàtica em va resultar molt interessant en relació amb el temari, i junt amb aquesta, les diferents activitats relacionades amb les paraules, la importància de saber utilitzar-les, d'escollir sempre què dir, fer-ho el millor possible.

No només parlem, diem i transmetem un missatge que el receptor pot interpretar d'una manera o d'una altra, segons molts paràmetres.

Per exemple... si hi ha barreres, ens serà difícil interpretar el missatge d'un emissor, com quan hi ha molt soroll en un concert i parlem, quan la llengua utilitzada no és la mateixa, quan a la persona que li parles li costa escoltar, quan ens interpreten d'una manera molt diferent de l'esperada o quan les creences (per dir alguna cosa) són diferents...

Hi ha tantes coses a parlar en referència a la comunicació! I totes tan interessants...

Unknown dijo...

És veritat que la comunicació verbal és la més utilitzada i es dóna molta més importància en la nostra societat.
Durant tota la nostra etapa educativa ens ensenyen com escriure, com vocalitzar, escollir les paraules... tot centrat en la comunicació verbal. Encara a ver estudiat i "maxacat" aquest tema, personalment encara no he aconseguit tenir fluïdesa a l’hora d'expressar-me, és un punt que he de reforçar, perquè com bé dius és un element molt important per una educadora.
Aquestes activitats que vam fer, em van agradar, ja que van ser eines que em vau donar per poder començar aquest reforç.

Anónimo dijo...

Els éssers humans ens comuniquem a través de diverses formes, una d'elles és la comunicació verbal. És molt important que disposem d'un lèxic variat, ric i que sapiguem adaptar-nos a les diferents situacions que se'ns presenten, ja que no totes les situacions requereixen les mateixes paraules ni expressions, hem de pensar ben el que volem dir i utilitzar les paraules adequades a la persona que rep el missatge. També és molt important tenir en compte la veu, no sempre utilitzem el mateix to, ni el mateix volum, ni la mateixa fluïdesa , per això crec que va a ser bastant important treballar aquests aspectes en els laboratoris. També els laboratoris em van motivar molt a llegir més en català per disposar d'un lèxic més ampli, més ric i així gaudir d’un vocabulari més extens per escollir les paraules més adequades segons el moment o situació, fins i to si haig d'improvisar i tenint molt en compte que la llengua vehicular és el català.

Unknown dijo...

Després de tots els laboratoris realitzats, queda mes que remarcat d’importància de la comunicació, del control dels elements, a l'hora d'emetre un missatge. Hem de ser conscients d'aquest cada vegada que volem transmetre un missatge. Sobretot com futurs educadors, ja que estem contínuament en comunicació amb els infants, famílies i equip de l'entorn, i es important que els missatges que volem transmetre siguin coherents Cal que treballem doncs els elements que conformen el llenguatge oral.
Com experiència personal, en la realització dels diferents exercicis duts a terme durant les sessions m'he adonat que no utilitzo bé el diafragma quan parlo, que parlo amb el coll, i que com a futura educadora, la veu es una de les coses que més hem de cuidar. També que no vocalitzo suficient, i que per fer una bona comunicació he d’alçar més la veu, per que no hi hagin interferències en la interacció amb els altres.

Unknown dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
Unknown dijo...

Tots sabem la importància que té el llenguatge oral, però en el dia a dia hi som conscients?
Penso que moltes vegades no parem suficient atenció en els detalls que fan que la comunicació sigui de qualitat, no només una eina per cobrir les necessitats i per socialitzar. Gràcies al treball individual i grupal realitzat als laboratoris i a les activitats sobre la comunicació verbal, m’he adonat de que sí, té importància, però en el dia a dia no hi parem gaire atenció en fer-ho de manera correcta amb les persones, la qual cosa com a futures educadores ens pot perjudicar.
Aquest pensament és conseqüència d’un fet actual, on ens comuniquem amb les persones, però no mantenim converses de qualitat; ja que el fet d’enviar contínuament missatges al telèfon mòbil, fa que es perdi la meitat del missatge. Aquesta meitat és la més important, la part oral. Aquí entra en joc la importància de la veu i els seus elements (el to, la velocitat, la claredat i les pauses que hi fem) que ens ajuden a interpretar bé un missatge. Segons la situació i el que vulguem transmetre, haurem d’escollir quina intensitat donarem a aquests factors.
Com a futures educadores, el llenguatge oral és la eina més important que tindrem de cara a infants, famílies i equip (tal com hem après). Per tant no l’hem de perdre, sinò potenciar-ho per dominar-lo i tenir unes bones competències comunicatives.

Marina dijo...

Personalment, crec que comunicar-nos verbalment és una cosa que fem des que vam començar a fer servir les nostres primeres paraules i ho fem de manera inconscient, per la qual cosa, realment no valorem la importància que té una bona comunicació verbal utilitzant les paraules adequades al missatge que volem transmetre, i ja no només això, si no també la importància que té adaptar les paraules que fem servir al públic al qual va adreçat el missatge.

En les sessions de laboratori que hem realitzat a classe, hem pogut treballar com dins de la comunicació verbal també intervé la no verbal, pel que és important poder controlar la respiració, el to i la intensitat de veu, el ritme i la velocitat, per així poder transmetre el missatge verbal que volem transmetre.

Laura Marín Morote dijo...

Penso que com a educadors i educadores infantils, hem de tenir una bona comunicació verbal, ja que a partir d'aquí els infants agafaran les nostres paraules i les convertiren en les seves també. Hem de parlar de manera clara i entenedora, vocalitzant, cosa que vam fer al laboratori amb la professora Montse Palomar. Vam fer diferents exercicis on practicàvem la respiració diafragmàtica ja que aquesta ajudava a fer sortir la veu amb precisió.
D'altra banda penso que avui dia tampoc està molt valorat la comunicació verbal, pensem que no se li ha de donar importància però realment és una responsabilitat molt gran.

Unknown dijo...

Les sessions de laboratori on hem treballat la comunicació verbal han sigut molt de profit, ja que tot i que de vegades pensem que pel fet de parlar contínuament, tots els dies a totes hores, creiem que tenim dominada la comunicació verbal, però molt sovint no. Aquestes sessions m'han fet adonar-me de que haig de treballar per a millorar molts aspectes de la parla per a arribar a ser una bona educadora infantil.

Hem de pensar que els infantil estan en una edat on el llenguatge verbal comença a desenvolupar-se, i nosaltres com a educadores hem d'afavorir-lo. Per això hem de treballar per a adequar el to de la veu, el ritme, les pauses i silencis en els nostres discursos i sobretot el vocabulari. Els infants tenen un vocabulari molt reduït en aquestes edats, i per tal d'ajudar a que l’ampliïn, nosaltres som les primeres que hem de comptar amb un vocabulari variat, que s'adapti a les diferents situacions i nivells de comprensió.

Tots hem de treballar diàriament, per a dur a terme correctament la nostra feina.

Unknown dijo...

Crec que la majoria de la població no és conscient de la importància que té un vocabulari ric i ampli, ja que com a ésser humans la llengua és el mitjà que més tenim a l'abast per comunicar-nos de manera verbal. Si ja és important a l'hora de comunicar-nos amb altres adults, més important és encara quan es treballa amb infants que estan en procès d'adquirir el llenguatge. Ja que si nosaltres com educadores i educadors no som un referent positiu i correcte és molt probable que els infants aprenguin manies i paraules incorrectes i això posteriorment és molt dificil de cambiar. Per tant és indispensable ser conscients del que diem i com ho diem i sense deixar enrere els diferents contextos que es poden propiciar.
Personalment jo no li donava la rellevància que té, i amb aquestes sessions de laboratori he après a millorar aspectes de la meva comunicació verbal i el que més em costa, encara que serà el més de profit, és a projectar la veu ja que jo no utilitzo el diafragma, i al meu treball estic tots els dies fent els deures amb els nens i nenes, per tant la utilitzo i desgasto molt. Em convé aprendre per tal d'evitar riscos amb la veu i sentir-me més segura i activa a l'hora de parlar.

Unknown dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
Unknown dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
Unknown dijo...

El llenguatge verbal és la principal eina de comunicació dels éssers humans.
Aquest llenguatge el forma principalment la parla, la veu però depèn de com es parli transmetem una cosa o altra.
Són factors importants, també, alhora de parlar, el to amb el que diem les coses, el ritme, l’entonació, la velocitat i les pauses.
Tots aquests factors ens ajuden a entendre el missatge que s’està transmetent.
El fet d’haver-ho treballat al laboratori ens ajuda a prendre consciència de que comuniquem, moltes vegades, sense adonar-nos de que què pot ser el missatge no es el correcte o ens contradiem. Dins les sessions realitzades hem treballat la postura corporal, ja que ajuda a la respiració diafragmàtica i per tant a tenir una veu més potent. També hem treballat l’expressió oral, maneres de pronunciar i els tons i ritmes adequats.

Un cop hem treballat tots aquests aspectes toca portar-los a terme. La comunicació verbal és una de les eines que més s’utilitza per comunicar-se, i que en la nostra professió és molt important. Cal escollir el to i el ritme adequat tenint en compte el nivell maduratiu de l’infant.
Tota la població hauria de prendre consciència d’aquests elements i aplicar-los, ja que seguirem comunicant-nos tota la vida.

Unknown dijo...

Crec que no som conscients de tot el treball que hi ha darrere una bona entonació, respiració, parla, etc. Tenim com a costum a dir el primer que pensem, ja no es valoren les paraules com es feia abans, si més no, fixem-nos en el lèxic que fa servir la gran majoria de persones. Ja no es llegeix tan com abans, doncs, ja està la televisió.
Mai ens hem parat a pensar en com respirem i això és una de les coses que més em va fer reflexionar, s'ha de cuidar la veu així com la entonació i les paraules que utilitzem. I no només això, sinó que també hem de cuidar els nostres moviments i gestos. És molt important conèixer el nostre cos i tenir cura d'ell.
El llenguatge verbal és la eina que més utilitzem i per tant, la hem de cuidar molt bé.

Unknown dijo...

La comunicació verbal és essencial en la nostra vida, la utilitzem sempre per poder comunicar-nos amb la resta de persones.
Durant el curs hem treballat molt la comunicació verbal, i des del primer dia hem realitzat activitats per poder practicar i conèixer la nostra forma d'expressar-nos.
Realitzar aquestes activitats ens ha ajudat a conèixer-nos a nosaltres mateixos i a saber les coses que hem de canviar perquè se'ns entengui millor.
Per poder practicar la comunicació verbal hem hagut de conèixer-nos a nosaltres mateixos abans, i conèixer el nostre cos, per així poder saber amb què moviment acompanyem als nostres missatges orals, i el que transmetem amb cadascun d'ells.
Això el vam poder veure quan realitzem l'activitat de gravar-nos en vídeo, i encara que ens costi fer-ho, penso que és important treballar-ho, i ens resulta molt útil.