Llámalo maestro

Llámalo maestro
El títol del nostre bloc és un eslògan que hem adoptat com a grup des del curs passat. Va sorgir després de reflexionar a partir d'aquesta il·lustració de Forges

viernes, 13 de noviembre de 2015

Comunicació amb els infants!


Tota situació comunica, els infants són esponges, com sempre diem, i igual que nosaltres, ells també han de ser persones amb les quals ens comuniquem, i amb les que hem de tenir la mentalitat que ens entenen igual o millor que els adults.
A la meva escola bressol alguns infants d'1-2 de la meva aula sorprenen quan obeeixen a alguna cosa que els hi estem manant ja sigui "seu per anar a menjar" o "vine a canviar bolquer"...
Estimulem amb les nostres paraules!, tota situació és comunicadora, des de que entres per la porta i el cuiner/a et diu "Bon dia" fins i tot quan l'educadora et rep amb un somriure d'orella a orella.
Hem d'utilitzar moltes eines per comunicar-nos amb els infants, ja sigui el to de veu, la mirada, l'expressió facial, la postura, la melodia de les paraules, el respecte que utilitzem en aquestes... Això als infants els hi dóna una confiança que no ens l'arribem a creure, i una seguretat d'aprendre impressionant!
Hem de tenir un interès i una connexió especial amb ell, i produir un benestar, un benestar que fa a l'infant reflexionar que és estimat i comprès. I que el que se li comunica no és en va, sinó que hi ha una qualitat en cadascuna de les nostres paraules.
Adjunto una fotografia que a mi m'agrada molt perquè es veu una clara comunicació i interacció amb un infant que atentament rep els missatges, tant ell com el pare, en aquest cas.





1 comentario:

Cicle Superior - 6è de Primària dijo...

Estic totalment d'acord amb tot l'ho expressat en aquest el teu article Sheila.
Cada día quan anem a l'Escola Bressol és un día nou tant per nosaltres com per els nens/es, i és una día nou per aprendre tant ells com nosaltres sobre les nostres i les seves actuacions.
Encara que cada día es realitzen les mateixes activitats sobre les necessitats bàsiques del benestar de l'infant, el mantenir unes paraules encara que sigui una frase molt repetitiva fa crear un coneixement en la seva mentalitat amb la qual amb el temps ja entenen perfectament el que els vols dir, encara que al principi hi han paraules o frases on s'han d'acompanyar amb un petit gest perquè el nen el podrà comprendre millor, però amb el temps si treus aquest gest l'infant pot reconèixer que li estas dient sense cap mena de comunicació gestual.
Ells es comuniquen amb nosaltres de manera verbal a la seva manera, encara que també ens ajuden a poder entendre'ls amb les seves expressions o gestos, per així facilitar-nos que els podem comprendre millor.