Els cent
llenguatges dels infants
Com
ja sabem tenim diferents tipus de llenguatge i de comunicació però no els
infants encara en tenen molts més.
Primerament
quan parlem dels cent llenguatges dels infants parlem de les diverses maneres i
formes que tenen d’expressar emocions, sentiments, pensaments, en definitiva
allò que senten.
Per
altre banda per comunicar-nos o expressar-nos no només ho podem fer amb
paraules sinó amb gestos com mirades , somriures , postures, silencis i també
el ritme , els sons...
També
molts cops tendim a pensar que el llenguatge molt important es el verbal quan
en realitat no ho és, si que n’és d’important però no podem deixar de costat el
llenguatge no verbal, el gestual ja que en moltes ocasions sense adonar-nos fem
gestos que expressen el que sentim a l’interior .
Per
finalitzar el aquesta explicació sobre els diferents llenguatges que existeixen
vull deixar el poema dels cent llenguatges dels infants fet per Malaguzzi.
‘’ El cambio del cien
existe.
El niño está hecho de
cien.
El niño tiene cien
lenguas
cien manos
cien pensamientos
cien formas de pensar
de jugar y de hablar.
Cien, siempre cien
maneras de escuchar
de sorprender, de
amar.
cien alegrías
para cantar y
comprender.
cien maneras de
descubrir
cien maneras de
inventar
cien más para soñar.
El niño tiene cien
lenguas
( y cien, y cien, y
cien )
perol e roban noventa
y nueve.
La escuela y la
cultura
le han separado la
cabeza y el cuerpo.
Le dicen:
de pensar sin manos
de hacer sin cabeza
de escuchar y no
hablar
de comprender sin
elegir
de querer y
sorprenderse
sólo en Pascua y
Navidad.
Le dicen:
de descubrir el mundo
que ya está
y, de cien,
le han robado noventa
y nueve.
Le dicen
que el juego y el
trabajo,
la realidad y la
fantasía,
la ciencia y la
imaginación,
el cielo y la tierra,
la razón y los
sueños,
no van unidos.
Le dicen, en
definitiva,
que el cien no existe.
Y el niño dice:
¡ Claro que existe ! ‘’

No hay comentarios:
Publicar un comentario