Llámalo maestro

Llámalo maestro
El títol del nostre bloc és un eslògan que hem adoptat com a grup des del curs passat. Va sorgir després de reflexionar a partir d'aquesta il·lustració de Forges

miércoles, 27 de enero de 2016

Intel·ligència emocional. A quines conclusions has arribat?

Complerta la presentació amb els teus comentaris.
https://prezi.com/ahialnhxo3i6/intelligencia-emocional/#

24 comentarios:

Unknown dijo...

Com ja hem vist la inteligencia emocional és important per al desenvolupament de la persona tan de manera interpersonal com intrapersonal. En aquest sentit, doncs, hem de recolzar la pràctica d’aquesta des de ben petits per tal d’arribar a ser un adult emocionalment “inteligent”.
Per tant, és important potenciar aquesta intel·ligència ja que reafirma els valors personals, familiars, professionals i socials de la persona i el caracteritza en la seva personalitat.
A mode de resum, els principis de la inteligencia emocional es basen en:
- La recepció dels sentiments dels altres, ser conscients que constantment estem expressant, ja sigui verbalment o gestualment.
- Anàlisi d’allò expressat (ja sigui un mateix o d’un interlocutor) per arribar a entendre aquell missatge i retenir el significat.
- La comunicació, base de tota relació. És impossible no comunicar .
- Autocontrol com a capacitat de regular els sentiments i les emocions en moments determinats (bons o dolents).
- L’autoconfiança és la capacitat de mostrar una actitud tranquil·la i segura davant l’acció activa o de altres situacions. Clau per la motivació personal i l’assoliment d’objectius.

Ser inteligent emocionalment facilitarà a la persona les seves relacions amb els altres i al benestar d’un mateix cosa que repercuteix a la seva vida personal i profesional. Així doncs, és imprescindible ser crític amb un mateix i reconèixer les mancances , treballar-les i ser constant, de ben segur que portarà a cadascú el camí cap a la felicitat.

Unknown dijo...

Després d'haber treballat en aquesta unitat la inteligencia emocional, he arribat a la conclusió, de qué aquesta inteligencia l'hauríem de treballar des de ben petits. Encara que la nostra societat, tot sovint, no li doni la importància que té.
En aquest prezi, que també vam poder veure a l'aula, hi ha alguns autors que fan aportacions sobre la inteligencia emocional, com són:
-Salovey i Mayer, que parlaven de les preguntes que ens ajuden a comprendre i analitzar, això és vincula amb la inteligencia emocional: com et sents? Com t'hauries de sentir? Per què et sents com et sents? I que pots fer per sentir-te com et voldries sentir?
-Goleman, que parlava dels tipus de inteligència emocional: la interpersonal (entre persones) i la intrapersonal (amb un mateix i lligada amb l'autoestima). I parteix de la base, de qué la inteligencia emocional eran habilitats per comprendre i gestionar les pròpies emocions.
També una altre conclusió que he pogut extreure és que la llibertat emocional, com és visiona el prezi, depèn de la percepció, la facilitació, la comprensió i la regulació per poder arribar a l'adequada inteligencia emocional.
Per tant, els pensaments com les emocions són molt importants pèls éssers humans. I com les inteligencies matemàtiques, artístiques, didàctiques... aquesta inteligencia és una de les més importants al nostra dia a dia, per tant hi ha que saber gestionar-la.

Unknown dijo...

Segons Salovey i Mayer la intel·ligència emocional està formada per:
-La percepció emocional: Dins d’aquesta fase el que pretenem és tenir una percepció de les nostres pròpies emocions, entenent com ens sentim. Aquesta percepció és important ja que ens ajuda a gestionar la nostra intel·ligència emocional intrapersonal (Goleman).
-Comprensió emocional: En aquesta fase ens centrem en comprendre perquè ens sentim com ens sentim, analitzar quins aspectes han provocat aquests sentiments dins nostre, ja siguin factors interns o factors externs.
-Facilitació emocional del pensament: Dins aquesta fase analitzem cons ens hauríem de sentir, pensant en el moment en el qual ens trobem quin seria el sentiments que més hauria de predominar.
-Regulació emocional: en aquesta fase és hora de posar remeis, és a dir, buscarem que haurem de fer per sentir-nos com hem decidit que ho faríem a la fase anterior.

La intel·ligència emocional no és cap altra cosa que la habilitat per comprendre i gestionar les pròpies emocions.
Trobem la intrapersonal (dins d’un mateix, vinculada a l’autoestima) i la interpersonal (relacionada amb la relació amb els altres i les habilitats socials).
En conclusió una persona per aconseguir un benestar hauria de ser emocionalment intel·ligent, tenint la capacitat de reconèixer i gestionar les pròpies emocions a l’hora de fer front a la vida per a poder ser globalment més feliç.

Unknown dijo...

He après molt sobre la importància de la Intel·ligència emocional... crec que aquesta dóna pas a una vida satisfactòria, qui vol ser presoner de les seves pròpies emocions?
Ser intel·ligent, emocionalment parlant, significa tenir una actitud emocional sana, aprendre unes competències emocionals i tenir unes habilitats que regulen els processos emocionals.
Amb tot això què vull dir? Que primerament penso que hem d'aprendre a regular les nostres emocions per arribar a aquesta intel·ligència emocional, és a dir, parar-se a pensar, tenir una pausa abans d’actuar (que és el que et fa fer l'emoció) per evitar les reaccions impulsives.
Evitar d’alguna manera els pensaments negatius ens ajuda a viure feliços, i a això volem arribar, no?
Hem de comprendre, transmetre, gestionar, regular, conèixer les nostres emocions en el nostre dia a dia, ja que les emocions com he dit abans ens motiven a actuar.
També és cert que cadascú té la seva motivació i els seus desitjos, per exemple per mi és molt important la vinculació social, ja que d’alguna manera prenen un paper molt decisiu les habilitats socials, aquestes com preguntar, opinar, iniciar una conversa, fer front a la pressió d’un grup...
La intel·ligència emocional hem de practicar-la, però no és una cosa tan fàcil, tenim dos camins parlant d’aquesta intel·ligència; amb tu mateix, o sigui la teva autoestima, i la intel·ligència emocional amb els altres, com ja hem comentat abans: les habilitats socials, on entra en acció l'assertivitat (expressar la teva opinió sense ferir als altres) o l'empatia (posar-se a la pell dels altres).
Personalment crec que aprendre a gestionar i regular aquestes emocions amb les tècniques ja esmentades com pensaments positius, practicar les nostres habilitats...ens posen cada vegada més a la vora de la intel·ligència emocional, i amb aquesta, la FELICITAT.

Lidia Jiménez dijo...

Com bé hem pogut aprendre, la intel·ligència emocional és un factor molt important per aconseguir el correcte desenvolupament de la persona.
Per arribar a ser intel·ligent emocionalment, cal que cada persona disposi d'unes habilitats i capacitats que li permetin regular les emocions, els pensaments... Amb això que aconseguirem? Reaccionar de forma sensata i prudent, evitant d'aquesta manera les respostes impulsives. Per tant, haurem de tenir la capacitat de pensar abans d'actuar.
Per regular les emocions pròpies, comptem amb un seguit d'habilitats que ens poden ajudar a gestionar-les de forma correcta, amb l'objectiu de conèixer-les, siguin positives o negatives, per tal que aquestes no ens afectin de forma negativa.

Totes aquestes capacitats i habilitats, s'han de treballar, i és cert que de vegades és una mica complicat aconseguir posar-les en pràctica correctament, però precisament per això s'han de practicar encara més, perquè és difícil però NO impossible.

Segons Goleman, existeixen dos tipus d'intel·ligència emocional:
1- La intrapersonal: Aquesta està relacionada amb un mateix, i l'autoestima
2- La interpersonal: Aquesta es vincula amb les habilitats socials que utilitzem quan ens relacionem amb altres persones. Com per exemple l'empatia.

Com a conclusió, m'agradaria dir que cal practicar i posar en joc les nostres habilitats socials amb l'objectiu de tenir relacions positives i enriquidores amb la resta, i per aconseguir el benestar propi.

Àlex Lechuga i Herrero dijo...


En aquesta unitat formativa hem après a saber la gran importància de la intel·ligència emocional en el nostre dia a dia.

Tots sabem que al llarg del dia es produeixen diferents emocions, que causen els diversos sentiments com ara l'alegria, la por, la tristesa, la ira, etc., la intel·ligència emocional va més enllà i diu que les persones amb aquesta darrera són capaces de reconèixer i saber expressar els sentiments propis i el dels altres, per així aconseguir propòsits, solucions i trobar-se un mateix en la millora de les relacions socials.

Com bé hem dit abans tenim un gran ventall de sentiments que ens produeixen una sèrie d'emocions sigui de forma verbal o no verbal (gestual, moviments ...), la manera per portar i dirigir les emocions, dependrà de com visualitzi la persona la seva intel·ligència emocional, on el conjunt de relacions interpersonals (entre persones, habilitats socials) i intrapersonals (un mateix i l'autoestima) són primordials per arribar a un autocontrol de tot allò que ens proporcionen les emocions, siguin positives o negatives i així establir un bon aprenentatge emocional en les nostres relacions.

Què ens passa en moltes ocasions a nosaltres?

Doncs molts cops, quan estem en diverses situacions de la nostra vida, tenim reaccions molt impulsives i no parem a pensar i controlar allò que volem expressar emocionalment en aquell precís moment.

També vam poder treure com a conclusió el tema del reenquadrament, on s'ha de produir l'acceptació d' una situació que tenim en la nostra vida personal i en trèiem la part positiva i bona de la situació.

Molts cops nosaltres mirem sols la part negativa de les coses i de ben segur que si fem un bon reenquadrament, veurem com tot i estan en un moment dolent surten coses molt positives.

Ja per acabar, penso que si tenim una motivació i una bona regulació en la pràctica de les nostres habilitats socials, en traurem coses del tot agradables i molt positives i que beneficiaran per tal de dur relacions emocionalment del tot productives i on la nostra intel·ligència emocional anirà creixent dia rere dia amb un bon autoconeixement dels nostres propis sentiments i emocions.

Voldria acabar amb una frase de Goleman:
“Para tomar una buena decisión tenemos que aplicar sentimientos a los pensamientos.”

Unknown dijo...

La intel·ligència emocional consisteix a controlar les emocions i saber la causa que genera els diferents sentiments com l'ansietat, la ira, la tristesa, entre uns altres, així com assumir les conseqüències de les nostres decisions i actuacions amb la finalitat de buscar solucions i millorar d'aquesta manera les relacions socials.
Les persones que manegen amb destreses aquestes habilitats emocionals, tendeixen a major proporció a ser eficaces en la seva vida i per tant a sentir-se satisfetes, pel fet de manejar les seves conductes mentals en benefici propi; al contrari d'aquells individus que no aconsegueixen dominar el seu món emocional, perjudicant dràsticament el desenvolupament de la seva vida, sigui aquesta laboral, familiar o social.
Personalment crec que no és un camí fàcil la intel·ligència emocional requereix pràctica i esforç a saber utilitzar les habilitats socials per controlar i conèixer dia a dia les nostres emocions. És un camí difícil, però no impossible, que aporta felicitat a la forma en la qual volem viure els nostres dies

Unknown dijo...


Desprès d’haver investigat a fons sobre la intel•ligència emocional he après que aquesta consisteix en controlar les emocions i saber la causa que genera els diferents sentiments com l’ansietat, ira, tristesa, entre altres, així com assumir les conseqüències de les nostres decisions i actuacions amb la finalitat de buscar solucions i millorar les relacions socials.

Hem estudiat Salouey, Mayer i Goleman, i de tots ells hem après coses. Una de les conclusions que m’agradaria destacar és sobre la importància de desenvolupar en plenitud les nostres habilitats emocionals, perquè les persones que són capaces de gestionar aquestes habilitats emocionals, tendeixen a major proporció a ser eficaces en la seva vida i per tant en sentir-se satisfetes.

Les persones posseïm un conjunt de sentiments que ens produeixen emocions, que expressem de forma verbal o no, i tenir la capacitat de gestionar aquestes depèn de com cadascun de nosaltres enfoquem la intel•ligència emocional, on les relacions inter i intrapersonals son essencials per aconseguir l’autocontrol, tal i com indica Goleman.

Per tant, com a futurs educadors, és fonamental que en la formació dels infants en l’escola, guiem aquests perquè aprenguin a gestionar aquesta qualitat innata. Ensenyant-los a canalitzar les emocions negatives als que s’hauran d’enfrontar durant la seva vida, fent-los capaços d’enfrontar els seus sentiments i els dels demés.

Unknown dijo...

Com a conclusió puc dir que la intel·ligència emocional podria definir-la com la capacitat que té una persona de manejar, entendre, seleccionar i treballar les seves emocions i les dels altres amb eficiència i generant resultats positius.
És l'habilitat que tenim per gestionar ben nostres emocionis i les dels altres.
Una persona amb molt bona intel·ligència emocional hauria de ser capaç de pensar abans d'actuar, entendre els seus impulsos, expressar-los amb educació sent sincers alhora, procurar no afectar negativament a la gent que li envolta, una persona capaç de poder *substituir els pensaments i guiar-los pel camí positiu (pensament relatiu), tenir empatia, fer que les persones se sentin a gust al nostre costat, ser capaços de manejar, conèixer i controlar bé les emocions, viure la vida amb motivació, positivisme i optimisme.
Podríem dir que el contrari a tot això seria una persona que s'enfada amb facilitat, que es posa trista amb freqüència, que s'enfonsa davant qualsevol adversitat o que no és capaç de controlar els seus impulsos.
En resum, hem de perseguir i trobar la pau interior i la felicitat, perquè l'única cosa que determina la nostra felicitat són les emocions. La intel·ligència emocional.

Unknown dijo...

La Intel·ligència Emocional podria definir-se com la capacitat que té una persona de manejar, entendre, seleccionar i treballar les seves emocions i les dels altres amb eficàcia i generant resultats positius.
És a dir, és l'habilitat per gestionar bé les emocions. Tant les nostres com les dels altres.
Hem estat estudiant que és la intel·ligència emocional. Aquesta és important per al desenvolupament de la persona. Ser intel·ligent emocionalment significa tenir una bona actitud emocional, aprendre unes competències emocionals i tenir unes habilitats que regulen els processos emocionals.
Aconseguir ser una persona intel·ligentment emocional no és fàcil, s’han de treballar molts aspectes tant interpersonal com intrapersonal.
Algú amb una bona intel·ligència emocional hauria de ser capaç d'aplicar les següents coses: Pensar abans d'actuar, això no vol dir que no es visqui el moment o que no es gaudeixi. Això vol dir que les emocions i la raó vagin de la mà. Cal gaudir, però també cal ser capaç d'utilitzar la intel·ligència i analitzar les emocions.
Ser empàtic per poder entendre, respectar i manejar les emocions dels altres, fent que la gent que ens envolti estigui a gust.
Manejar, conèixer i controlar bé les emocions negatives

La intel·ligència emocional, al final ha de perseguir la pau interior i la felicitat. Perquè l'única cosa que determina la nostra felicitat són les emocions.

Unknown dijo...

En aquesta unitat formativa hem treballat la intel•ligència emocional i la seva importància.

Primerament ja sabem la diferencia que hi ha entre sentiment i emoció , el sentiment és allò que recordem i perdura dintre de nosaltres, en canvi l’emoció és produeix per un estímul i et dura un moment.

Tant els sentiments com les emocions estan constantment en la nostra vida diària i com hem pogut veure tothom té la capacitat de tenir l’autocontrol de les emocions i els sentiments.

És important tenir aquesta habilitat i capacitat de saber gestionar tot el que sentim en cada instant ja que això farà que actius d’una forma o d’un altre.
També una conclusió com diu Goleman si ho aconseguim nosaltres tindrem un bon benestar i ens sentirem satisfets.

Un altre tema treballat en aquest nucli formatiu és el reenquadrament ja que tots nosaltres ens trobem en situacions agradables i no tant agradables i el fet de acceptar-ho i veureu com una cosa positiva fa que es produeixi un reenquadrament.

Per finalitzar nosaltres com a futurs educadors encara que en algunes ocasions es presentin situacions difícils hem de saber gestionar-les no només per nosaltres sinó pels infants, com ja sabem nosaltres transmitim molt i els infants són com esponges i reben totes les sensacions.

Per això mateix hem de ser positius en tot moment , saber prendre decisions i així els infants tindran un bon desenvolupament .

Nora Barroso dijo...

Després de treballar a fons la intel·ligència emocional, com a conclusions d’ella hem pogut extreure que aquesta, és ser intel·ligent, ser intel·ligent parlant d’una manera emocional, es a dir, tenir competències emocionals i habilitats per regular-les.
Hem vist la importància d’ella, que hem de potenciar-la i saber expressar-nos de forma correcta.
Com bé diu Goleman si aconseguim tenir aquesta habilitat tindrem un bon estar i estarem satisfets.
Com a futurs educadors , crec que hem de fomentar-la i fer que els infants canalitzin les emocions, les reconeguin i s’enfrontin a elles.

Cicle Superior - 6è de Primària dijo...

Molta gent coneix les diferents intel·ligències que formen aquesta societat com ho són la musical, la matemàtica etc, però desconeix la intel·ligència emocional, la qual és aquella que treballa els nostres sentiments i emocions per obtenir l’objectiu el qual vol tindre tothom, arribar al benestar total i obtenir la màxima felicitat.

Totes les persones poden arribar adquirir aquesta intel·ligència, l’única cosa que s’ha de fer és buscar un pensament positiu, controlant així les emocions i els nostres pensaments abans d’actuar. Nosaltres com a futurs educadors hem de tenir les diferents tècniques per gestionar les competències emocionals, les quals consisteixen en unes habilitats per controlar, i regular les emocions d’un mateix ni dels altres ; com també hem de crear aquests pensaments positius fent de cadascú una persona optimista.
Per una altra part esta l'educació emocional on ha d’implicar uns valors ètics mostrant que el benestar que hem d’aconseguir està lligat als altres, lligat a l’empatia forma part de la intel·ligència emocional com dels principis ètics anomenats anteriorment.

Per finalitzar, volia anomenar el llibre de “Llibertat emocional” de Salmurri, gràcies aquest he pogut aprendre molt més sobre les emocions i com hem d’actuar en diferents situacions amb les nostres emocions i els nostres pensaments

Sara López Rubio dijo...

Hem après que la intel•ligència emocional juga un papar molt important en el correcte desenvolupament de la persona.

Per ser intel•ligent emocionalment, cada persona ha de disposar d’unes habilitats i capacitats que li permetin socialitzar-se, regular les emocions i els pensaments...

Amb això podrem aconseguir que la persona reaccioni de manera adequada davant una situació imprevista, deixant de banda les accions impulsives i sense pensar. Una de les capacitats més importants que hem de tenir per poder ser intel•ligents emocionalment és la de pensar abans d’actuar. Tot i que poder regular les mateixes emocions també és una capacitat molt important en el desenvolupament de la intel•ligència emocional.

Aquestes habilitats i capacitats s’han d’anar treballant amb el temps a poc a poc. És cert que a vegades és una mica difícil posar-les en pràctica de manera correcta, però per aquest motiu cal practicar i practicar. És difícil aconseguir dur-les a terme de forma adequada, però no és impossible si ho practiquem de manera apropiada.

També és interessant esmentar que hi ha dos tipus d’intel•ligència emocional:
Intel•ligència emociona intrapersonal: relacionada amb un mateix i l’autoestima.
Intel•ligència emocional interpersonal: relacionada amb les relacions que tenim amb altres persones, com l’empatia.

En conclusió, cal que tothom sigui intel•ligent emocionalment per aconseguir un equilibri òptim amb un mateix i amb la resta de persones, igual que també és important practicar i posar en joc les habilitats socials amb l’objectiu de crear i establir relacions positives.

Raquel dijo...

La intel•ligència emocional és molt important per a qualsevol persona i és essencial per establir relacions amb altres persones i també per entendre’ns a nosaltres mateixos.
Com diu Goleman. La intel•ligència emocional és l’habilitat per comprendre i gestionar les mateixes emocions i es pot aprendre i educar. Tenint en compte això, i com a futures educadores que som, em sembla molt important aquest punt. Penso que s’hauria de potenciar l’aprenentatge d’aquest tipus d’intel•ligència per sobre dels altres, o si més no, donar-li més importància de la que se li dóna actualment.
A partir de la lectura del llibre “Llibertat emocional” vaig poder aprendre moltes coses sobre la manera en com gestionar les emocions. En ell hi havia tècniques de relaxació, algunes de les quals ja he posat en pràctica. Una altra de les coses que més em va agradar va ser la manera en com tracta l’autoestima i les eines que dóna per a potenciar-la i gestionar-la. Penso que llibres així li poden ser útils a qualsevol persona i no només als qui estem estudiant educació.
Per concloure, m’agradaria tornar a Goleman i a la divisió que fa de la intel•ligència emocional en dos tipus: la intel•ligència intrapersonal i la interpersonal. La intrapersonal, va lligada sobretot a l’autoestima i a la percepció que tenim de nosaltres mateixos. Una persona que hagi treballat la intel•ligència emocional, serà capaç de comprendre perquè es sent com es sent, com es vol sentir... D’altra banda, la intel•ligència intrapersonal va lligada a les relacions que establim amb altres persones, i per tant a les habilitats socials necessàries que ens calen per establir-les.
En conclusió, la intel•ligència emocional ens aportarà un equilibri a la nostra vida que no només ens beneficiarà en l’àmbit emocional, sinó que ens ajudarà a millorar en els altres aspectes de la nostra vida.

Laura Marín Morote dijo...

Com podríem deficir "intel·ligència emocional"?
La podríem definir com a capacitat que té una persoa per gestionar, entendre, seleccionar i treballar les seves pròpies emocions i també les dels demès, amb la finalitat de generar resultats positius.
Un clar exemple de persona amb intèl·ligència emocional, seria aquella persona que es coneix bé a si mateix/a, que entén els seus impulsos i els expressa de manera educada i amb sinceritat sense afectar de manera negativa a les persones que li envolten (assertivitat), que pensa abans d'actuar o que és capaç de relativitzar i sentir les coses d'una forma sana.

Per altra banda, com hem dit abans no només ens serveix de manera intrapersonal, si no també de manera interpersonal o sigui, la intel·ligència emocional ens ajuda a entendre les emocions dels demès i a saber com tractar a la gent que ens envolta amb l'objectiu que estiguin còmodes al nostre costat.

Hem de saber que les emocions i la raó van de la mà, i que a la fi, la intel·ligència emocional ha de perseguir la pau interior i la felicitat, ja que el que determina aquesta son les emocions Per tant si les nostres emocions estàn sobre 10, la nostra vida anirà sobre 10, a la vegada que si les nostres emocions van malament, la nostra percepció anirà sobre 0.

Unknown dijo...

He arribat a la conclusió que la tècnica que fan Meyer i Salovey d'imaginar un termòmetre emocional és molt útil per començar a aprendre a gestionar les nostres emocions, ja que ens ajuda a saber el nostre estat d’anim d’aquell moment i després es qüestió de preguntar-se les preguntes adients. També, tenim l’aportació de Goleman sobre que significa intel·ligència emocional, explica que es pot aprendre i educar per a tenir l'habilitat de comprendre i gestionar les nostres emocions i sentiments. Aporta que hi ha dos tipus d'intel·ligència emocional: la intrapersonal o la interpersonal i per últim, parla sobre la llibertat emocional que engloba Percepció, Facilitació, Comprensió i Regulació emocional, si es compleixen aquest quatre objectius podem arribar a comprendre, manifestar i reaccionar de manera idònia davant de les emocions.

En aquest prezi es parla d’una intel·ligència que des de fa molt poc temps es coneix. Aquesta intel·ligència es essencial per la nostra vida, tenir-la ens facilita les relacions amb el nostre entorn i millora el nostre benestar. Per tant es molt important educar aquest tipus d’intel·ligència des del principi de la infància i a l'adultesa, ja que els afavorirà en tota la seva vida.

Unknown dijo...

En aquest nucli formatiu, he après el significat de conèixer i regular les emocions i els sentiments, i la importància que té la intel•ligència emocional per al bon desenvolupament de les persones.
La intel•ligència emocional es pot definir com l’habilitat per percebre, assimilar, comprendre i regular les pròpies emocions i les de les altres persones.

Les primeres aportacions sobre la intel•ligència emocional van ser fetes per Salovey i Mayer, que la van estructurar en quatre parts:
- Percepció emocional (Com et sents?).
- Facilitació emocional del pensament (Com em vull sentir?)
- Comprensió emocional (Per què et sents com et sents?).
- Regulació emocional (Què pot fer per sentir-te com et voldries sentir?)
Aquestes fases ens ajuden a percebre les emocions, analitzar i comprendre-les, i per últim a regular-les.

Segons Goleman, hem de tenir en compte que hi ha dos tipus d’ intel•ligència emocional:
- Intel•ligència emocional intrapersonal: que està vinculada a l’autoestima i a la percepció que tenim de nosaltres.
- Intel•ligència emocional interpersonal: que està vinculada a les relacions amb les altres persones; i per fer això possible, hem d’establir unes habilitats socials adequades.

Aquests dos tipus d’ intel•ligències són les que intervenen en les decisions importants de la nostra vida.

Un dels objectius per poder aconseguir el benestar és aconseguir sentir-se a gust amb un mateix, per així poder gaudir de l’entorn i conviure amb les persones que ens envolten.

Com a conclusió, podem dir que hem de saber i posar en pràctica les nostres habilitats per poder controlar i gestionar les nostres emocions i així, finalment, trobar el nostre benestar i arribar a la felicitat.
I per últim, tenir clar que la intel•ligència emocional és un aspecte clau a la nostra vida.

Unknown dijo...

El desenvolupament de la intel•ligència emocional és un factor clau en la vida d’una persona; no obstant no té la importància que hauria de tenir. L’educació actual t’ensenya a que la raó ho ha de controlar tot i no genera espais i moments per a conèixer i expressar les emocions de cadascú. Fruit d’això moltes persones no tenen la capacitat de representar allò que senten ni tampoc poden comprendre allò que poden sentir la resta. D’altra banda, tampoc cal pretendre que les emocions ho controlin tot perquè donaria lloc a reaccions impulsives i com a conseqüència situacions de conflictes interns i externs. Per tant, allò ideal seria que la raó i les emocions anessin unides, tal i com apareix a la imatge de la presentació. Per aconseguir-ho és molt important la intel•ligència emocional. I què és la intel•ligència emocional? Són totes aquelles habilitats, que es poden aprendre i educar, que permeten comprendre i gestionar les emocions. Existeixen dos tipus: la intrapersonal, que és aquella relacionada amb l’autoestima; i la interpersonal, que està relacionada amb les habilitats socials.
Un aspecte que també m’agradaria destacar és que quan parlem d’intel•ligència emocional no només parlem de regulació de les emocions, és a dir, existeixen diferents passos que cal tenir en compte per poder regular-nos emocionalment. En aquest punt, és important citar el llibre de Llibertat emocional, el qual és una eina que serveix per aprendre a com ets i com ets sents, alhora que també dóna consells sobre les relacions amb la resta. Està molt bé perquè a partir d’un vocabulari que tothom pot entendre, t’explica què pots fer per tenir una bona intel•ligència emocional. En aquest cas, en primer lloc cal tenir una percepció emocional, és a dir, una bona autoestima, autoconcepte, autoobservació, etc. Mitjançant aquests element pots identificar com et sents i expressar-ho. Una vegada identifiques quina és la teva situació, cal identificar com creus que t’hauries de sentir. Per a aconseguir-ho es poden establir objectius realistes i prioritzar en el temps els més importants. A través d’aquesta idea es produeix una facilitació emocional en el pensament. En tercer lloc cal comprendre emocionalment i per tant preguntar-te perquè et sents d’aquesta manera. En aquest casos el que hom ha de fer és detectar tots aquells pensament irracionals i buscar tècniques per canviar els pensament negatius per pensament positius. L’últim pas és assolir la regulació emocional, és a dir, identificar què pots fer per sentir-te com t’agradaria sentir-te. En aquest cas tens els pensaments positius nombrats anteriorment, però també la relativització, les habilitats socials, etc.
Per tant, podem veure que la intel•ligència emocional no és quelcom que es pugui assolir d’un dia per l’altre, sinó que cal practicar i dedicar una estona. Si cadascú dediqués una petita part del dia a preguntar-se com se sent i que pot fer per canviar aquesta situació, segurament la gent tindria millor autoestima i habilitats socials que afavorissin les relacions amb un mateix i amb la resta. Per aquest motiu, considero que cal donar la importància que realment té i, com a futures educadores, hem de promoure que des de ben petits els infants treballin en la intel•ligència emocional. És necessari que busquem estratègies, activitats individuals i col•lectives que permeti que els infants reconeguin les emocions, identifiquin perquè se senten així i busquin alternatives per canviar aquest tipus de pensament per altres afavoridors. És només d’aquesta manera que aconseguirem el desenvolupament integral que tant es promou des de l’educació infantil.

Unknown dijo...

Moltes vegades parlem de sentiments, i realment, què són? Sabem que sentir és inidspensable per desenvolupar conductes personals i socialment integradores, transformadores i solidàries.
Les emocions, entre d'altres, ens impulsen a actuar per tal d'arribar al major benestar com a persones. D'aquestes hi han dos tipus, segons la complexitat de l'emoció i segons la tipologia.
Davant qualsevol situació, actuem com a humans que som pensant, sentint i actuant. És aquesta la cadena que ens mou i que és tan immediata (la majoria de vegades) que no som conscients dels nostres propis pensaments.
Tenim idees inexactes de la realitat, donades a terme per creences irracionals i pensaments distorcionats de les persones. És per això que cadascú veu i interpreta el món de manera diferent, i em d'intentar minimitzar aquelles conductes o pensaments que siguin totalment irracionals per així veure una realitat més propera i verdadera. Gràcies a l'evolució de la ciència i l'estudi, tenim estratègies per aprendre, practicar i ensenyar el pensament positius, com per exemple tècniques de relaxació, potenciar pensaments positius i agradables, canviar els pensaments negatius per altres de més positius, etc.
Podríem dir que les persones, som un mar de sentiments i emocions, per això és necessari que ens coneguem bé per poder donar el millor de nosaltres. Així com ser assertiu o tenir empatia, són unes grans paraules per aplicar-nos i treballar-les.
Podem arribar a la màxima felicitat? Si mes no, jo penso que si, que tot depèn del enfocament positiu que mostris davant les diverses situacions que et plateja la vida. Que arribar a un grau de benestar és fàcil i que, no per això, no s'ha de treballar. Al contrari, fer servir mecanismes i eines per arribar a un sa benestar amb tu mateix i relacionar-te amb les altres persones que ens envolten.
Tot i el meu plantejamnet positiu, sé que el coneixement de les emocions personals no és una tasca fàcil i cal molt de treball individualitzat i col·lectiu. Però penso que el més important és la motivació de les persones i el voler anar cap endavant. Si hi ha una bona predisposició, podràs aconseguir allò que et proposis.

Sonia dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
Sonia dijo...

La Intel•ligència Emocional podria definir-se com la capacitat que té una persona de manejar, entendre, seleccionar i treballar les seves emocions i les dels altres amb eficiència i generant resultats positiu.
És a dir, és l'habilitat per a gestionar bé les nostres emocions, i les dels altres.

La intel•ligència emocional està formada per:

Recepció emocional: La forma que tenim de percebre les emocions, per tal de percebe adequadament les emocions cal disposar d'una bona autoestima i tècniques de relaxació per poder percebre bé. Som el que practiquem.

Comprensió de les emocions: La capacitat mental d'entendre o comprendre les emocions dels altres.

Facilitació emocional: Habilitats que faciliten els bons estats emocionals, com una bona autoestima, la capacitat per demanar perdó, pensament positiu, no avançar esdeveniments, relativitzar, saber demanar ajuda, etc..

Regulació emocional: Activitats de relaxació, realitzar activitats agradables per sentir-se bé i ser agradable, disposar d'objectius, tenir objectius realistes i saber les teves prioritats, ser capaç d'expressar les emocions, disposar d'habilitats comunicatives (assertivitat).

Diversos tipus d'intel•ligència emocional: interpersonal (relacions entre persones) i intrapersonal (amb un mateix).

Un altre conclusió a la qual he arribat és que la intel•ligencia emocional la hem de practicar en la nostra tasca professional d'educadores per a ser capaços d'entendre les emocions dels infants i tractar-los de forma que es sentin segurs i en harmoneitat, en un entorn amorós.
Per aconseguir això hem de pensar abans d'actuar, disposar d'empatia per entendre , respectar i tractar amb les emocions dels nens/es.
Per a ser uns bons educadors/es hem de disposar d'una bona autoestima, d'un bon autocontrol conductual i emocional, de pensaments positius i d'unes relacions interpersonals adequades.

Unknown dijo...

En aquest perzi podem veure de què es tracta la intel·ligència emocional i ens ho compara segons com ho descriuen els autors Salovey i Mayer i Goleman.
Els autors Salovey i Mayer tenen una forma bastant senzilla per treballar aquesta intel·ligència emocional i que personalment em sembla que hauríem d'aprendre a practicar tothom. Es tracta de preocupar-se mes per com t'asseguis i valorar-ho com si es tractés d'un termòmetre que et diu que tant de feliç aquestes. Una vegada saps aquest nivell de felicitat en el qual aquestes has de fer-te unes preguntes senzilles per saber que pots fer per canviar-ho i ser més feliç.
La veritat és que són uns passos senzills i útils per al nostre dia a dia.
D'altra banda tenim a Goleman que se centra en dos tipus d'intel·ligència emocional, la interpersonal i la interpersonal.
Amb això es refereix al fet que no tot l'important és el com estem nosaltres, sinó que també importa com estan les altres persones i i que podem fer per millorar-ho. Per a això se centra en l'empatia, motivació, HHSS, autoconsciencia i l'autorregulació.
A partir del que diuen aquests autors, acaba per parlar sobre la importància de la llibertat emocional ens parla una mica que és, els facilitadors que hi ha, la comprensió emocional i la regulació d'aquestes emocions.

Unknown dijo...


Per una banda tenim la definició d‘intel·ligència emocional, que es tracta d’utilitzar els sentiments i les emocions per controlar els pensaments, discriminant i distingint allò que sentim. Cada persona crea els pensaments i una cosa no tan bona es pot reconvertir si tenim eines per generar bons pensaments.
En conjunt, podríem definir la intel·ligència emocional com una habilitat per comprendre i gestionar les pròpies emocions, i com que és un habilitat, es pot educar i aprendre.
Aquesta pot ser interpersonal (entre persones) o intrapersonal (amb un mateix).

Per altra banda, per arribar a regular les nostres emocions hem de passar 4 fases:
 Percepció emocional. Identificar com ens sentim, expressar-ho i valorar les emocions.
 Facilitació emocional. Saber com ens hauríem de sentir, en altres paraules, buscar l’equilibri entre què pensem i el que sentim.
 Comprensió emocional. Analitzant la situació, comprendre perquè ens sentim així.
 Regulació emocional. Identificar com ens podem sentir millor, mitjançant el pensament positiu, anar més enllà i trobar l’equilibri, generant noves emocions per trobar una solució.

Per concloure, aquests quatre passos són senzills, però no sempre fàcils de portar a la pràctica. Per tant, si volem millorar en intel·ligència emocional, cal tenir present que som el que practiquem i que dia a dia podem avançar. Com a educadors/es, ens trobarem en situacions que haurem d’afrontar de la millor manera possible, i mitjançant l’entrenament emocional, arribarem a identificar, expressar, valorar, analitzar i resoldre com ha d’ésser la nostra conducta, tenint en compte el bon ús de les emocions.