M8 Habilitats Socials, Taller
d´experimentació : l´hora de dinar.
Va ser un taller bastant curiós
e inesperat.
Tot començava amb l´entrada de l´educadora fent un petit tren amb els
infants darrera d´ella, una vegada dins de l´aula abans de que ella pugui donar
la comanda de asseure, molts dels infants ja havien sortit corrents per
asseure's on volien, en la taula tenien diferents aliments, formatge, pa,
tomàquet etc..Quan els nens es van asseure l'educadora va donar pas al començament del menjar.
Aquells que observàvem aquesta
escena, habitual en una Escola Bressol, apreciem bastant bé els diferents rols
que cadascun exercia al moment, va haver-hi certs casos mes complicats de
distingir, no obstant això estava bastant clar. En posar en comú l'escena realitzada van sortir bastants punts, incloent
prejudicis que tenim respecte a la societat en la qual estem.
Si bé és difícil representar
una escena així, atès que els adults ja tenen una idea preconcebuda de les coses,
ens vam adonar d'aquests prejudicis que tenim i també de les coses que com a
futurs educadors hem de tenir en compte.
Si bé sempre parlem de
diversitat, no és solament pel fet que un nen pugui provenir d'una país o
cultura diferent, és per que cada nen malgrat compartir una mateixa edat és
diferent, cadascun exerceix un rol diferent dins del grup en el qual es troba
no obstant tots i cadascun d'ells necessiten sentir-se segurs, amb confiança,
en conclusió bé, no solament en aquest moment, ha de ser constant.
Per això un dels punts que toquem al moment de la posada en comú, és com l'educadora pot oferir un temps de qualitat per tots i cadascun d'ells, respecte de les relacions en les quals juga el respecte, la confiança, la seguretat, sempre tenint en compte la importància que els nens emocionalment es trobin bé ja que proporcionarà una millor garantia de creixement personal i de felicitat no solament al moment, també constantment i en un futur.
El nostre treball com a educadores consisteix en potenciar aquestes relacions de qualitat, per poder oferir això als nens des de la predisposició de l'aula fins a l'últim moment d'aquesta hora, com l'actitud de l'educadora serà decisiu , per això també la mateixa ha de treure’s qualsevol prejudici que pugui tenir per no jutjar a cap nen.
Per això un dels punts que toquem al moment de la posada en comú, és com l'educadora pot oferir un temps de qualitat per tots i cadascun d'ells, respecte de les relacions en les quals juga el respecte, la confiança, la seguretat, sempre tenint en compte la importància que els nens emocionalment es trobin bé ja que proporcionarà una millor garantia de creixement personal i de felicitat no solament al moment, també constantment i en un futur.
El nostre treball com a educadores consisteix en potenciar aquestes relacions de qualitat, per poder oferir això als nens des de la predisposició de l'aula fins a l'últim moment d'aquesta hora, com l'actitud de l'educadora serà decisiu , per això també la mateixa ha de treure’s qualsevol prejudici que pugui tenir per no jutjar a cap nen.
No hay comentarios:
Publicar un comentario