Durant el transcurs de la sessió realitzada el 15 de Desembre, vam realitzar una activitat dirigida per reflexionar i saber com actuar enfront el paper de l´educador/a davant d´una situació de la vida quotidiana que succeeix en el moment de l´hora d´esmorzar amb nens i nenes de l´escola bressol.
En el primer moment tothom ens vam trobar una mica neguitosos al no saber ben bé el que ens voldrien proposar les nostre tutores, un cop dividits en dos grups la classe ens van assignar unes consignes a tots per tal de poder realitzar la nostre activitat, i garantir que fos un èxit per poder desenvolupar i millorar les capacitats vers educadors - infants.
Així vam poder extreure´n les millors conclusions de tot allò que anava succeint i què per el nostre futur ens podria ser de molta ajuda i saber com actuar en segons quina acció transcorria, així doncs mitja classe feien d´analistes de les persones que ens trobaven a la taula, i uns altres els de la taula van fer d´infants amb diverses actituds,personalitats i una altre va realitzar el paper d´educadora potser aquest darrer el més complex i més difícil.
També mitjançant aquesta activitat del moment de la vida quotidiana com pot ser un àpat en aquest cas l´esmorzar, aprenen a relacionar-se els nens/es amb els companys, comencen a configurar el seu propi estil de personalitat i amb el què començaran a tenir les seves pròpies amistats.
Durant aquests moments hem de mirar de proporcionar als infants el tenir un tracte positiu cap a ells, tenir afecte, respecte i confiança amb tot el què en aquell moment ens diu o ens fa l´infant, amb això el què aconseguirem que l´infant es mostri més segur, també crec que hem de deixar-los ser autònoms i deixar el temps que necessitin per realitzar qualsevol acció amb això tindrem que afavoriran la seva pròpia autonomia i garanteixin un gran desenvolupament de les seves capacitats.
Hem de tenir en compte i acceptar nosaltres mateixos els educadors/es que tots els infants tenen un ritme i són diferents per realitzar un àpat i hem de respectar-los, sinó en un futur pot esdevenir un problema en l´hora de menjar.
Ja per acabar crec que va ser una activitat força interessant que ens permet ajudar a extreure conclusions i ajudar a millorar objectius i actituds a tenir en compte davant situacions així on pots trobar-te a l´escola bressol i què ens ajudaran a tenir recursos i poder saber com actuar enfront ells.
Així doncs, per què no comencem a fer un sac de recursos, de vivències amb diversos professionals i extraiem conclusions on les posem en comú per aconseguir una escola millor i on s´accepti l´infant tal i com és? SOM-HI !!!
1 comentario:
En la sessió del dia 15 de Desembre vam realitzar una activitat en grup per observar i diagnosticar el paper de l'educador, la dificultat que pot haver-hi ,etc.
Vam dividir la classe en dos grups, els “infants” i els observadors, cada infant ( 2-3 anys) tenia un paper en l’activitat. Cada observador, s’encarregava d’un infant, tot i que després deiem la nostra opinió sobre l’ambient, els diferents infants,la manera d'actuar de l'educadora, etc.
Al finalitzar “ el teatrillo”, vam extreure diverses conclusions:
La importància de l'espai i la seva distribució.
Les dificultats que ens poden aparèixer hem de tenir sempre solucions.
Cada infant és un món i necessiten un pla més individualitzat.
Controlar la quantitat de material que necessitem.
La importància de l’educador@
Com educadores hem de potenciar les relacions entre els infants i amb els altres, a més a més el nostre paper és fonamental, no podem tenir cap mena de prejudici envers els infants, tots són diferents i cada un ens pot aportar coses per aprendre al llarg de la nostra carrera com educadors, hem de tractar-los a tots per igual i donar-li el màxim possible transmetent-li sempre felicitat.
Publicar un comentario