El que vam fer a l’última sessió d’Habilitats Social que vam fer abans de
les vacances va ser representar una escena quotidiana a l’escola bressol,
l’estona del dinar.
Van dividir la classe en dos grups. Un d’ells havia de representar una
classe d’escola bressol. Jo estava en aquest grup, cada persona tenia assignat
un paper que havia de dur a terme. L’altra meitat de la classe era
l’encarregada d’observar.
El paper que em va tocar fer a mi va ser el de la nena “chivata”, em va
costar bastant ficar-me en el paper, ja que no sabia com fer-ho. Havia d’estar
tota l’estona dient-li a l'educadora, en aquest cas la Lidia, el que estaven
fent els meus companys, els quals cadascú estava a la seva bola. Una no parava
de molestar a tothom, l’altre es menjava tot allò que trobava, també estaven
els infants que no menjaven, la que volia estar tota l’estona amb l’educadora,
els juganers i la nena tímida, que no parlava.
Quan vaig ficar-me en el meu paper, no parava de dir-li a l'educadora tot
allò que veia que feien la resta dels companys i ella m’escoltava mentre feia
una altra cosa.
El que vaig sentir va ser una mica de vergonya al principi, ja que em
costava dir el que estaven fent els meus companys, però quan em vaig soltar no
parava de dir tot el que veia.
Les conclusions que extrec d’aquesta activitat són que, l’educadora ha de
posar límits als infants, és una estona d’aprenentatge més en la qual els
infants han d’estar per menjar correctament i ella ha d’encarregar-se de fer
que aquella estona sigui educativa i productiva, parlant-los i escoltant-los.
Va ser una activitat per
ajudar-nos entre tots a saber actuar de la millor manera possible quan, en un
futur no gaire llunyà, ens toqui estar a l’aula amb els infants com a educadors
i educadores que serem.
No hay comentarios:
Publicar un comentario