Llámalo maestro

Llámalo maestro
El títol del nostre bloc és un eslògan que hem adoptat com a grup des del curs passat. Va sorgir després de reflexionar a partir d'aquesta il·lustració de Forges

martes, 12 de enero de 2016

Sessió 15 de Desembre: Role playing

L'hora de l'esmorzar

El dia 15 de desembre, vam realitzar una activitat en el mòdul d'habilitats socials que tractava de l'hora de l'esmorzar a l'escola bressol, en una classe de 2-3 anys.
Primerament, les professores van demanar a uns quants voluntaris que sortissin fora de l'aula i jo em vaig oferir, encara que no sabia que anavem a fer.
La Montse ens va col·locar a cadascú un paper amb un personatge que representaríem: uns infants a l'escola bressol i, a una de les meves companyes, li va tocar ser la tutora de l'aula.
Jo havia de fer el paper d'un infant introvertit i que passava desapercebut i, quan vaig veure el que havia de representar, em va agradar, ja que sóc bastant tímida i no m'agrada cridar massa l'atenció. 
Després vam entrar a l'aula, tot seguint a l'educadora, i vam trobar que teníem observadors. Això sincerament no em va agradar massa.
Ells havien d' anar escrivint sobre com actuaven els meus companys, que també havien demanat ser voluntaris. Ens trobavem a una taula allargada amb molt de berenar i ,crec que en un primer moment, vaig pensar com una nena petita i em vaig asseure.
Mentre feia el meu rol vaig observar a les meves companyes. Totes feien papers diferents, com acostuma a passar a l'aula de l'escola. També observaba a l'educadora que em semblava molt enfeinada, i en algun moment vaig empatitzar amb ella. Podia veure el seu estat de saturació i crec que se li estava fent una mica díficil.
Quan va acabar l'activitat, segons el que anàven dient les meves  companyes i companys, em vaig adonar que realment a l'aula sóc així de reservada i tímida. Això m'ha fet pensar.
Potser de petita també era així a l'escola bressol, i sempre m'havia costat relacionar-me.
Crec que aquesta activitat em pot servir per saber que és molt important conèixer a cada infant de l'escola bressol per poder intervenir de manera eficient, i mai deixar de banda els que menys s'expressen, perquè necessiten diverses atencions. 

No hay comentarios: